ایزکیان، ساره.، میرزائیان، بهرام و حسینی، سید حمزه (1398). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بدتنظیمی هیجانی و شفقت بر خود دانشآموزان خودآسیب رسان. فصلنامه اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 14(53): 26-17.
بساک نژاد، سودابه.، معینی، نصراله و مهرابیزاده هنرمند، مهناز (1389). رابطه پردازش پس رویدادی و اجتناب شناختی با اضطراب اجتماعی در دانشجویان. فصلنامه علوم رفتاری، 4(4): 340-335.
بشارت، محمدعلی و فرهمند، هادی (1396). نقش واسطهای دشواری تنظیم هیجان در رابطه بین آسیبهای دلبستگی و نشانههای افسردگی و اضطراب. فصلنامه اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی، 11(44): 11-1.
حاجی اقراری، لعیا.، اسدی، فاطمه.، جوازی، ثمینا و عاطف وحید، طناز (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بازداری رفتاری و اجتناب شناختی رفتاری زنان دارای اختلال اضطراب فراگیر. مجله پژوهش پرستاری ایران، 13(6): 38-31.
رحمانیان، مهدیه.، دهستانی، مهدی و علوی، سیده فاطمه (1397). اثربخشی درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر باورهای غیرمنطقی و سوگیری توجه نسبت به محرکها با بار هیجانی منفی، در دختران نوجوان. دوفصلنامه شناخت اجتماعی، 7(1): 104-91.
زکییی، علی (1391). رابطه آلکسی تایمیا، باورهای غیرمنطقی، عاطفه مثبت و منفی با اختلالهای روانی. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه.
سپهوند، تورج و مرادی، فاطمه (1397). مقایسه تنظیم هیجان و انعطافپذیری شناختی در نمونههای غیربالینی نوجوانان با علائم اختلال اضطراب فراگیر و اختلال اضطراب اجتماعی. مجله روانشناسی بالینی، 10(4): 34-23.
فوارق، لیلا.، بساک نژاد، سودابه و داودی، ایران (1397). رابطه شرم درونیشده، رفتارهای معنی بخش و راهبردهای اجتناب شناختی با ابعاد اضطراب اجتماعی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایلام. مجله روانشناسی بالینی، 10(4): 44-35.
گل محمدیان، محسن.، رشیدی، علیرضا و پروانه، آذر (1397). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و باورهای خودکارآمدی در دانشجویان دختر. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 14(47): 23-1.
محمد، سـعید (1380). بررسی ویژگیهای شخـصیتی افـراد مبـتلا بـه کولیـت اولسروز و مقایسه آن با افراد سالم. پایـاننامـه کارشناسـی ارشـد روانشناسی بالینی. انستیتو روانپزشکی تهران.
Aftab, R. (2016). The mediator role of interpersonal difficulties in relationship between experiential avoidance with depression and anxiety. Journal of Applied Psychology, 4(40): 523-542.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5thed). Washington, DC: Author.
Bagby, R. M., Parker, J. D.A. and Taylor, G.J. (1994). The twenty-item Toronto alexithymia scale- I. Item selection and cross-validation of the factor structure
. Journal of Psychosomatic Research, 38(1): 23-32.
Basak-Nejad, S., Moeini, N. and Mehrabizadeh-Honarmand, M. (2011). The relationship between post event processing and cognitive avoidance with social anxiety among students. Journal of Behavioral Sciences, 4(4): 340-335. (Text in Persian).
Besharat, M. A. and
Farahman, H. (2017). The mediating role of difficulties in emotion regulation on the relationship between attachment pathologies and symptoms of depression and anxiety.
Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology,12(44): 7-16. (Text in Persian).
Favaregh,, L., Bassak-Nejad, S. and Davoudi, I. (2019). Relationship between internalized shame, safety behaviors and ognitive avoidance strategies with multidimensional social anxiety in students of medical science. Journal of Clinical Psychology, 10(4): 35-44. (Text in Persian).
Gillespie, S. M., Garofalo, C. and Velotti, P. (2018). Emotion regulation, mindfulness, and alexithymia: Specific or general impairments in sexual, violent, and homicide offenders. Journal of Criminal Justice, 46(1): 60-71.
Golmahammadian, M., Rashidi, A. and Parvaneh, A. (2018). Effectiveness of training based on Acceptance and commitment on cognitive emotion regulation and beliefs efficacy in the Female students. Journal of Educational Psychology, 14(47): 1-23.(Text in Persian).
Haji Eghrari, L., Asadi, F., Javazi, S. and Atef Vahid, T. (2019).Effectiveness of acceptance and commitment therapy on behavioral inhibition and cognitive-behavioral avoidance of women with generalized anxiety disorder. Iranian Journal of Nursing Research, 13(6): 31-38.(Text in Persian).
Izakiyan, S., Mirzaian, B. and Hosseini, S. (2019). The effectiveness of acceptance and commitment therapy on emotion dysregulation and self-compassion among self-harm students. Thoughts and Behavior in Clinical Psychology Journal, 14(53): 17-26. (Text in Persian).
Kaufman, J., Birmaher, B., Brent, D., Rao, U. M. A., Flynn, C., Moreci, P. and Ryan, N. (1997). Schedule for affective disorders and schizophrenia for schoolage children-present and lifetime version (K-SADS-PL): Initial reliability and validity data. Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 36(7): 980-988.
Levin, M. E., Hildebrandt, M. J., Lillis, J. and Hayes, S. C. (2012). The impact of treatment components suggested by the psychological flexibility model: A meta-analysis of laboratory-based component studies. Journal of Behavior Therapy, 43(4): 741-756.
Levin, M.E., Krafft, J., Pierce, B. and Potts, S. (2018). When is experiential avoidance harmful in the moment? Examining global experiential avoidance as a moderator. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 4(61): 158-163.
Mohammad, S. (2001). Evaluation of personality traits of individuals with ulcerative colitis and its comparison with healthy individuals. Master Thesis in Clinical Psychology. Tehran Psychiatric Institute. (Text in Persian).
Motan, I. and Gencoz, T. (2007). The relationship between the dimensions of alexithymia and the intensity of depression and anxiety. Turkish Journal of Psychiatry, 18(4): 333-343.
Peter, J., Lawrence, D, C.,
Murayama, K. and Creswell, C. (2019). Systematic review and meta-analysis: Anxiety and depressive disorders in offspring of parents with anxiety disorders.
Journal of the American Academy of Child Adolescent Psychiatry's, 58(1): 46–60.
Popkirov, S., Flasbeck, V., Schlegel, U., Juckel, G. and Brune, M. (2018). Alexithymia in borderline personality disorder is not associated with deficits in automatic visual processing of negative emotional stimuli. Journal of Psychiatry Research, 263(5): 121-124.
Rahmanian, M., Dehestani, M. and Alavi, S. (2018). Effectiveness acceptance and commitment therapy on irrational beliefs and bias toward incentives with negative emotions in adolescent girls. Quarterly Journal of Social Cognition, 7(1), 91-104. (Text in Persian).
Sepahvand, T. and Moradi, F. (2019). The comparison of emotion regulation and cognitive flexibility in nonclinical samples of adolescents with symptoms of generalized anxiety disorder and social anxiety disorder. Journal of Clinical Psychology, 10(4): 23-34. (Text in Persian).
Sexton, K.A. and Dugas, M.J. (2004). An investigation of the factors leading to cognitive avoidance in worry. Poster Presented at the Annual Convention of Association for Advancement of Behavior Therapy, New Orleans, LA..?’.
Spitzer, R. L. Kroenke, K., Williams, J. B. and Löwe, B. (2006). A brief measure for assessing generalized anxiety disorder: The GAD-7. Journal of Archives of Internal Medicine, 166(10): 1092-1097.
Vowles, K. E. and Sorrell, J. T. (2007). Life with chronic pain: An acceptance-based approach. Therapist Guide and Patient Work book.
Zakyei, A. (2012). Alexitaimia's relationship, irrational beliefs, positive and negative emotion with mental disorders. Master thesis in psychology, Razi University, Kermanshah. (Text in Persian).