اسمیت، ادوارد.، هوکسما، سوزان.، فریدریکسون، باربارا و لوفتوس، جفری(1386). زمینه روانشناسی هیلگارد و اتکینسون. بهزاد، محمود؛ ساعتچی، محمود؛ کدیور، پروین؛ دژکام، محمود؛ حقشناس، حسن؛ مرادی، علیرضا؛ فراهانی، محمد نقی. تهران: گپ.
بیابانگرد، اسماعیل(1389). روشهای تحقیق در روانشناسی و علومتربیتی. تهران: دوران.
شهاییان، آمنه.، شهیم، سیما.، بشاش، لعیا و یوسفی، فریده(1386). هنجاریابی، تحلیل عاملی و پایایی فرم کوتاه ویژۀ والدین مقیاس درجهبندی کانرز برای کودکان 6 تا 11 ساله در شهر شیراز. مطالعات روانشناختی، 3(3):97-120.
گنجی، حمزه(1394). روانشناسی کودکان استثنایی بر اساس DSM-5. تهران: ساوالان.
ریو، جان مارشال ( 1386). انگیزش و هیجان، ترجمۀ یحیی سید محمدی. تهران: ویرایش.
محمد اسماعیل، الهه و علیپور، احمد(1381). بررسی مقدماتی اعتبار و روایی و تعیین نقاط برش اختلالهای پرسشنامۀ علائم مرضی کودکان(CSI_4). پژوهش در حیطۀ کودکان استثنایی، 5(3): 239-254.
منصورفر، کریم(1391). روشهای پیشرفتۀ آماری. تهران: دانشگاه تهران.
نادی، آذر.، بنیجمالی، شکوه السادات.، خسروی، زهره و دهشیری، غلامرضا(1395). اثربخشی شنبازی درمانی بر کاهش نشانههای افسردگی کودکان در طبقه اجتماعی اقتصادی پایین، مطالعات روانشناختی، 12(2):7-30.
یزدی، سیده منور.، درویزه، زهرا و شیخی، زهرا(1394). مقایسۀ نارساییهای شناختی و شیوههای مقابله با استرس در بیماران مبتلا به اختلال افسردگی اساسی، اختلال اضطراب فراگیر و همبود. مطالعات روانشناختی،3(11): 8-27.
Avery RE, Smillie LD & Fockert JW.de. (2013). The role of working memory in achievement goal pursuit. Acta Psychologica. 144(2): 361–372.
Biabangard E.(2010). Research Methods in Psychology and Education. Tehran: doran. (Text in Persian).
Broussard SC. & Garrison MEB. ( 2004). The relationship between classroom motivation and academic achievement in elementary-school-aged children. Family and Consumer Sciences Research Journal. 33(3):106-120.
Butler R & Shibaz L. (2013). Striving to connect and striving to learn: Influences of relational and mastery goals for teaching on teacher behaviors and student interest and help seeking.
International Journal of Educational Research. Avalible from:URL://
www.elsevier.com/locate/ijedures.
Carlson CL, Booth JE, Shin M, Canu WH. (2002). Parent-teacher and self-rated motivational styles in ADHD subtypes. Journal of Learning Disabilities. 35(2):104-13.
Credé M& Kuncel NR. (2008). Study habits, skills, and attitudes: The third pillar supporting collegiate academic performance. Perspectives on Psychological Science. 24(3):425–453.
Escribe C. &Huet N. (2005).Knowledge accessibility, achievement goals, and memory strategy maintenance. British Journal of Educational Psychology.75 (3): 87–104.
Ganji, M. (2015). Psychology of Exceptional Children based on DSM-5. Tehran: savalan. (Text in Persian)
Gilmore L & Cuskelly M. (2009). A longitudinal study of motivation and competence in children with Down syndrome: Early childhood to early adolescence. Journal of Intellectual Disability Research. 53(2): 484–492.
Kaplan A, Maehr ML. (2007). The contributions and prospects of goal orientation theory. Educational Psychology Review. 19(5): 141–184.
Leung C.& Lo S.K. (2013).Validation of a questionnaire to measure mastery motivation among Chinese preschool children. Research in Developmental Disabilities.34 (2): 234–245.
Leung C, Makb R, Lau V, Cheung J. & Lam C. (2013). The validation of a scale to measure cognitive development in Chinese preschool children. Research in Developmental Disabilities. 34(1): 2257–2267.
Majnemer A, Shikako-Thomas K, Lach L, Shevell M, Law M, Schmitz N. (2013). Mastery motivation in adolescents with cerebral palsy: Research in Developmental Disabilities. 34(2): 3384–3392.
Mansour far, K. (2012). Advanced statistical methods. Tehran University Publish-es. (Text in Persian).
McInerney DM. & Jinnat A. (2006). Multidimensional and Hierarchical Assessment of School Motivation: Cross-cultural validation, Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology. 26(6): 717-734.
Mohammad Esmaiel A.& Alipour A. (2002). A preliminary study of validity and cutoff points disorder CSI (CSI-4). Research on Exceptional Children. 5(3): 239-254. (Text in Persian).
Nadi A, Banigamali Sh, khosravi Z. & Dehshiry GH. (2016).the effect of sandplay therapy on decreasing the depression symptoms in children in low social class. Journal of Psychological Studies. 12(2): 7-30. (Text in Persian).
Pintrich PR. (2000). An achievement goal theory perspective on issues in motivation terminology, theory, and research. Contemporary Educational Psychology. 25(1), 92–104.
Polychroni F, Hatzichristou C. & Sideridis G. (2010).The role of goal orientations and goal structures in explaining classroom social and affective characteristics. Learning and Individual Differences. 22(2): 207–217.
Riyo JM. (2005). Motivation and emotion. SeyedMohamadi Y. (2007). Tehran: Virayesh. (2007). (Text in Persian).
Saebu M, Sorensen M. (2011). Factors associated with physical activity among young adults with a disability. Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports. 21(2), 730–738.
Sideridis GD. (2005). Classroom goal structures and hopelessness as predictors of day- to day experience at school: Differences between students with and without learning disabilities. International Journal Of Educational Researcher. 43(2):308-328.
Smit E, Hoeksema S, Fredrickson B, Loftus G. (2003). Atkinson & Hilgards introduction to psychology. Behzad M, Saatchi M, Kadivar P, Dejkam M, Hagshenas H, Moradi A, Farahany MN. (2006). Tehran: Gap. (Text in Persian).
Sparks TA, Backman TL, Morgan GA. & Ross R G. (2012). Maternal parenting stress and mothers’ reports of their infants’ mastery motivation: Infant Behavior & Development. 35(4): 167– 173.
Turner JC, Meyer DK. & Schweinle A. (2003). The importance of emotion in theories of motivation: Empirical, Methodological, and Theoretical Considerations from a Goal Theory Perspective. International Journal of Educational Research. 39(3): 375–393.
Yazdi SM, Darvizeh Z. & strategies in people with major depression disorder (MDD), generalized anxiety disorder (GAD), and comorbidity. Journal of Psychological Studies. 11(3): 7-30 (Text in Persian).