حسنوند عموزاده، مهدی (1395). بررسی روایی و پایایی مقیاس هراس اجتماعی در میان دانشجویان مبتلا به اضطراب اجتماعی. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران. 26(139): 166-177.
خدایی، سجاد؛ ویسکرمی، حسنعلی؛ غضنفری، فیروزه. (1400). مقایسه اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری و آموزش مبتنی بر تعهد و پذیرش بر خودکارآمدی تحصیلی و نشانگان اضطراب اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی. مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز. 2(12): 339-352.
سپهوند، تورج و مرادی، فاطمه (1397) مقایسه تنظیم هیجان و انعطاف پذیری شناختی در نمونه های غیر بالینی نوجوانان با علائم اختلال اضطراب فراگیر و اختلال اضطراب اجتماعی. مجله روانشناسی بالینی، 10(4): 23-34.
سعیدی، ابوطالب، جبل عاملی، شیدا، گرجی، یوسف، ابراهیمی، امرالله. (1400). اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر ادراک بیماری و سرمایه روانشناختی بیماران مبتلا به دیابت نوع دو. مجله روان شناسی اجتماعی. 9(59): 87-100.
شمالی شهرضا، مرضیه؛ ابراهیم پور، مجید؛ بالیده، مهدی(1399). شیوعشناسی اضطراب اجتماعی در دانشآموزان مقطع متوسطه اول شهر اصفهان. فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی. 11(40): 47-57.
عبدی، رضا؛ چلبیانلو، غلامرضا؛ کاظمی، سیده آرزو. (1398). نقش پشیمانی، خودتردیدی و افسردگی در پیشبینی خود انتقادی. رویش روان شناسی. 8(12):57-64.
قشقایی, غزل؛ حسین ثابت, فریده؛ معتمدی, عبدالله. (1399). بررسی رابطه سرمایههای روانشناختی با اضطراب دانشجویان دختر دانشگاه علامهطباطبائی. دوفصلنامه پژوهش های روانشناختی در مدیریت. 6(2): 97-109.
مهرافزون، داریوش؛ ستودهاصل، نعمت؛ مکوندحسینی، شاهرخ. (1399). تدوین مدل علی خودانتقادی بر اساس کمالگرایی با واسطهگری ویژگیهای شخصیتی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران. فصلنامه سبک زندگی با محوریت سلامت. 4(5):149-156.
هافمن، استفان؛ اتو، میشائل. (1396). درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی. ترجمه مسعود چینی فروشان و منصور آگشته(1396)، چاپ دوم. تهران: انتشارات ارجمند.
Abdi, R., Chalabianloo, G., Kazemi, S A. (2020). The Role of regret, self-doubt and depression in predicting self-criticism. Rooyesh. 8(12):57-64. [Text in Persian]
Bokaeian, M., Bolghanabadi, M., Asghari Nekah, S. M., & Bagherzadeh-golmakani, Z. (2022). Comparison of the effectiveness of group cognitive behavioral therapy and psychoanalysis on fear of negative evaluation, self-focused attention and self-criticism in students. Journal of Psychology, 100(4): 571-581.
Bowers, M. E., Reider, L. B., Morales, S., Buzzell, G. A., Miller, N., Troller-Renfree, S. V., ... & Fox, N. A. (2020). Differences in parent and child report on the screen for child anxiety-related emotional disorders (SCARED): Implications for investigations of social anxiety in adolescents. Journal of Abnormal Child Psychology, 48(4): 561-571.
Butler, R. M., O’Day, E. B., Swee, M. B., Horenstein, A., & Heimberg, R. G. (2021). Cognitive behavioral therapy for social anxiety disorder: Predictors of treatment outcome in a quasi-naturalistic setting. Behavior Therapy, 52(2): 465-477.
Connor, K. M., Davidson, J. R., Churchill, L. E., Sherweed, A., & Foa, E. B. (2000). Psychometric properties of the social phobia inventory. Br J Psychiatry, 176(4): 379-386.
Edition, F. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders. Am Psychiatric Assoc.21(21): 591-643.
Ellis, A. (2004). Why rational emotive behavior therapy is the most comprehensive and effective form of behavior therapy. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 22(2), 85. DOI:10.1023/B:JORE.0000025439.78389.52
Ghashghaee, GH., Hoseinsabet, F., Motamedi, A. (2020). Examining the relationship between psychological capital and anxiety among female students of Allameh Tabatabai university. Biannual Journal of Psychological Research in Management. 6(2): 97-109. [Text in Persian]
Gilboa‐Schechtman, E., Keshet, H., Peschard, V., & Azoulay, R. (2020). Self and identity in social anxiety disorder. Journal of Personality, 88(1): 106-121.
Hassanvand Amouzadeh, M.(2016). Validity and reliability of social phobia inventory in students with social anxiety. Journal of Mazandaran University of Medical Sciences. 26(139): 166-177. [Text in Persian]
Hofmann, S.,& Hayes, SC. (2018). Process-based CBT: The science and core clinical competencies of cognitive behavioral therapy. Oakland, CA: New Harbinger.
Hofmann, S., Otto, M. (2008). Cognitive behavioral therapy for social anxiety disorder. Translation by Chiniforushan, M & Agashteh, M. (2017). Second edition. Tehran: Arjmand publishers.
Khodaee, S., Veiskarami, H., Ghazanfari, F. (2021). A Comparison of the effectiveness of cognitive-behavioral training versus acceptance and commitment training in academic self-efficacy and social anxiety syndrome of medical students. Ahvaz Jundishapur Development Magazine. 2(12): 339-352. [Text in Persian]
Lamarche, L., Tejpal, A., & Mangin, D. (2018). Self-efficacy for medication management: A systematic review of instruments. Patient Preference and Adherence, 12: 1279-1287. http://dx.doi.org/10.2147/PPA.S1657.
Loew, C. A., Schauenburg, H., & Dinger, U. (2020). Self-criticism and psychotherapy outcome: A systematic review and meta-analysis. Clinical Psychology Review, 75: 101808. https://doi.org/10.1016/j.cpr.2019.101808
Luthans, F., & Youssef-Morgan, C. M. (2017). Psychological capital: An evidence-based positive approach. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 4, 339-366. https://doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-032516-113324
Luthans, F., Avolio, B. J., Avey, J. B., & Norman, S. M. (2007). Positive psychological capital: Measurement and relationship with performance and satisfaction. Personnel Psychology, 60(3):541-572.
McCall, H. C., Richardson, C. G., Helgadottir, F. D., & Chen, F. S. (2018). Evaluating a web-based social anxiety intervention among university students: Randomized controlled trial. Journal of Medical Internet Research, 20(3): e91. Doi:10.2196/jmir.8630
McEvoy, P. M., Hyett, M. P., Bank, S. R., Erceg-Hurn, D. M., Johnson, A. R., Kyron, M. J., ... & Rapee, R. M. (2022). Imagery-enhanced v. verbally-based group cognitive behavior therapy for social anxiety disorder: A randomized clinical trial. Psychological Medicine, 52(7): 1277-1286.
Mehr Afzon D, Sotoudeh Asl N, Makvand Hosseini S.(2021). Development of a self-critical causal model based on perfectionism mediated by personality traits in the students of islamic azad university of tehran. Islamic Life Style. 4(5):149-156. [Text in Persian]
Mpoulkoura, S. (2019). Comparison Between Brief Acceptance and Cognitive Interventions: Assessing Public Speaking Performance in Socially-Anxious Individuals. Master's thesis, Minnesota State university, Mankato.
Nordh, M., Wahlund, T., Jolstedt, M., Sahlin, H., Bjureberg, J., Ahlen, J., ... & Serlachius, E. (2021). Therapist-guided internet-delivered cognitive behavioral therapy vs internet-delivered supportive therapy for children and adolescents with social anxiety disorder: A randomized clinical trial. Journal of American Medical Association(JAMA). Psychiatry, 78(7):705-713.
Saeedi, A., Jebelameli, SH., Gorji, Y., Ebrahimi, A. (2021). The effectiveness of cognitive behavioral therapy on the disease and psychological capital of patients with type 2 diabetes. Journal of Social Psychology.9(59):87-100. [Text in Persian]
Santisi, G., Lodi, E., Magnano, P., Zarbo, R., & Zammitti, A. (2020). Relationship between psychological capital and quality of life: The role of courage. Sustainability, 12(13): 5238. https://doi.org/10.3390/su12135238
Sepahvand, T & Moradi, F. (2018). The Comparison of emotion regulation and cognitive flexibility in nonclinical sampls of adolescents with symptoms of generalized anxiety disorder and social anxiety disorder. Journal of Clinical Psychology.10(4):23-34. [Text in Persian]Shomali-Shahreza, M., Ebrahilpour, M., Balideh, M. (2020). Prevalence of social anxiety in first grade high school students in Isfahan. Journal of Analytical-Cognitive Psychology. 11(40): 47-57.
Thompson, R., & Zuroff, D. C. (2004). The Levels of self-criticism scale: Comparative self-criticism and internalized self-criticism. Personality and Individual Differences, 36(2): 419-430.