انجمن روانپزشکی امریکا. (2019). متن تجدیدنظر شده راهنمای تشخیصی وآماری اختلالهای روانی ویراست پنجم، ترجمه: دکتر فرزین رضاعی، دکتر علی فخرایی، دکتر آتوسا فرمند، علی نیلوفری، دکتر ژانت هاشمی آذر، دکتر فرهاد شاملو.(1398)، تهران:ارجمند.
بهرامی، مهشید؛ دهدشتی، علیرضا و کرمی، میثم. (1396). بررسی میزان شیوع افسردگی وبرخی عوامل مؤثر بر آن در دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان، سال 1395. مجله علوم پزشکی زانکو، دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 18(58): 32-24.
حمیدی، فریده و جلیلیان، هانیه. (1397). تأثیر شناختدرمانی مبتنی برذهنآگاهی برسبکهای اسنادی دانشآموزان. خانواده و پژوهش، 15(41)، 102-85.
رادمهر، پروانه. (1394). اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر ذهنآگاهی برسوگیری تعبیر، باورهای فراشناختی ونگرشهای ناکارآمد درنوجوانان مبتلا به همبودی اضطراب اجتماعی و افسردگی. پایان نامه کارشناسیارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه لرستان.
شیرازیتهرانی، علیرضا؛ میردریکوند، فضلالله و جاودانی، مریم. (1397). اثربخشی آموزش بازسازی شناختی در اصلاح سبکهای اسنادی دانشآموزان، فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 4(12): 78-70.
فتحیآشتیانی، علی و داستانی، محبوبه. (1392). آزمونهای روانشناختی: ارزشیابی شخصیت و سلامت روان، تهران: بعثت.
قدمپور، عزتاله؛ غلامرضایی، سیمین و رادمهر، پروانه. (1395). اثربخشی شناختدرمانی مبتنی برذهنآگاهی برمیزان سوگیری تعبیر و نگرشهای ناکارآمد درمبتلایان به اختلال همبودی اضطراب اجتماعی وافسردگی، مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، 18(2): 34-21.
قوشچیانچوبمسجدی، سمانه؛ مکوندحسینی،شاهرخ؛ نجفی، محمود و بیگدلی، ایمانالله. (1396). مقایسه اثر بخشی درمان های تکمیلی آموزش روانی-فردی وآموزش روانی-خانواده برعلایم افسردگی و شیدایی بیماران دو قطبی نوع یک تحت درمان دارویی. فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، دانشگاه علامه طباطبائی، 7(27): 203-181.
کیمیایی، سیدعلی و غریب، سمیه. (1388). رابطه بین راهبردهای یادگیری وسبکهای اسناد در دانشآموزان، مجله علوم رفتاری، 3(2): 104-99.
محمدامینزاده، دانا؛ اسمری، یوسف و حسینثابت، فریده. (1395). نقش سبکهای دلبستگی وسبکهای اسناد در پیشبینی رضایت اززندگی دردانشجویان افسرده. پژوهنده، 21(4): 232-224.
American Psychiatric Association. (2019). Diagnoostic and statistical manual of mental disorder American Psychiatric Publishin. Translated by Rezaee F, et al (2019). Tehran: Arjmand Publication. (Text in Persian).
Bahrami, M., Dehdashti, A.R., Karami, M. (2017). Investigation depression prevalence and related effective factors among students at health faculty Semnan University of Medical Sciences in 2017, Iran. Zanko Journal Medical Sciences. 18 (58) :24-32
Butler, A. C; Beck, A. T. (1995). Cognitive therapy for depression. The Clinical Psychologist, 48(3), 3-5.
Ebert, D. D., Buntrock, C., Mortier, P., Auerbach, R., Weisel, K. K., Kessler, R. C., Cuijpers, P., Green, J. G., Kiekens, G., Nock, M. K., Demyttenaere, K., & Bruffaerts, R. (2019). Prediction of major depressive disorder onset in college students. Depression and anxiety, 36(4), 294–304.
Fathiashtian A, Dastani M. (2013). Psychological testes: personality assessment and mental health. Tehran: Be'sat. (Text in Persian).
Ghadampour, E., Gholamrezaei, S., and Radmehr, P. (2016). The effectiveness of mindfulness–based cognitive therapy on interpretation bias and dysfunctional attitude in Suffering disorder comorbidity social anxiety and depression. Journal of Shahrekord University of Medical Science, 18(2): 21-34(Text in Persian).
GhoshchianChobmasjedi, S., MakvanHosseini, Sh., Najafi, M., and Bigdeli, I. (2017). Comparing effectiveness of complementary family and individual psycho-education on depression and maniac episodes of the bipolar disordered patients under medical therapy. Quarterly of Clinical Psychology Studies, Allameh Tabataba’i University, 7(27): 181-203(Text in Persian).
Hamidi, F., and Jalilian, H. (2019). The effect of mindfulness-based cognitive therapy on attribution styles of students. Family and Research Journal, 15(4):85 -102(Text in Persian).
Houston, D. M. (2016). Revisiting the relationship between attributional style and academic performance. Journal of Applied Social Psychology, 46(3), 192–200.
Kimayei S. A, Gharib, S. (2009). The relationship between learning Strategies and document styles in students. Journal of Behavior Science. 3(2): 99-104(Text in Persian).
Kim-Spoon, J., Ollendick, T., & Seligman, L. D. (2012). Perceived competence and depressive symptoms among adolescents: The moderating role of attributional style. Journal Child Psychiatry & Human Development, 43(4), 612-630.
Liu, C., & Bates, T. C. (2014). The structure of attributional style: Cognitive styles and optimism–pessimism bias in the attribution style questionnaire. Personality and Individual Differences, 66(10), 79-85.
Liu, M. T., Wang, F., & Peng, K. (2017). The Depressive attribution style is not that depressive for buddhists.
Frontiers in psychology, Jun 28; 8, 1003-1010. doi:
10.3389/fpsyg.2017.01003
Mohamadaminzadeh, D., Asmari, Y., Hosseinsabet, F. (2016). The role of attachment styles and attribution styles in predicting life satisfaction in students with depression. Journal Pejouhandeh. 21(4): 224-232(Text in Persian).
Radmehr. P. (2015). The effectiveness of mindfulness-based cognitive therapy on interpretation bias, meta-cognitive beliefs and dysfunctional attitude in adolescences suffering comorbidity social anxiety and depression. Thesis for Maters degree in General of Psychology. Lorestan University.
Rice, F., Riglin, L., Lomax, T., Souter, E., Potter, R., Smith, D.J., Thapar, A.K. and Thapar, A. (2019). Adolescent and adult differences in major depression symptom profiles. Journal of Affective Disorders, 243(15): 175-181.
Rubenstein, LM, Freed, RD, Shapero, BG, Fauber, RL, Alloy, LB. (2016). Cognitive attributions in depression: Bridging the gap between research and clinical practice. Journal Psychotherapy Integration, 26(2): 103-115.
Seligman, M., E., R. (1990). Learned optimistic. New York: Bucket Books.
Shirazi Tehrani, A., Mirdrikund, F., Javadani, M. (2018). The effectiveness of cognitive reconstruction training in modifying students' attributional styles, Journal of Educational and School Studies. 4(12): 70-78(Text in Persian).
Slyepchenko, A., Maes, M., Köhler, C.A., Anderson, G., Quevedo, J., Alves, GS., Berk, M., Fernandes B.S., Carvalho, A.F. (2016). T helper 17 cells may drive neuroprogression in major depressive disorder: Proposal of an integrative model. Neuroscience & Biobehavioral Reviews, 64(5), 83-100.