اسحق تیموری، ندا (۱۳۹۸). اثربخشی آموزش ابراز وجود بر احساس تنهایی دانش آموزان دختر. سومین کنفرانس دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامعهشناسی ایران، تهران.
اکبری کلور، سیده مریم (1398). اثربخشی آموزش ابراز وجود بر خوشبینی و امید دانش آموزان دختر پایه دوم دوره دوم متوسطه. ماهنامه رویش روانشناسی، در دست انتشار.
پاتو، مژگان.، حقیقت، فرشته و حسن آبادی، حمیدرضا (1391). بررسی نقش کیفیت ارتباط زوجین در پیشبینی احساس تنهایی. دو فصلنامه مشاوره ورواندرمانی خانواده، 3(4): 565-543.
پاشا، رضا (1397). تأثیر آموزش ابراز وجود بر عزتنفس، اضطراب اجتماعی و قاطعیت دانش آموزان. دوفصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 3(4): 114-99.
پناهی قشه توتی، زکیه.، خسروی، زهره و فرح بیجاری، اعظم. (1397). رابطه بین احساس تنهایی و نوموفوبیا بهواسطهگری بهزیستی معنوی در میان دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا (س). فصلنامه مطالعات روانشناختی، 14(4): 90-73.
حسنوند عموزاده، مهدی.، باقری، اکرم.، شعیری، محمدرضا (1389). بررسی روایی و اعتبار سیاهه ترس اجتماعی در نمونه غیربالینی ایرانی. پنجمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه شاهد و دفتر مرکزی مشاوره دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
کریمپور، کبری.، نجفی، کیومرث.، یگانه، طیبه و حسنی، جعفر (1397). نقش احساس تنهایی ادراک شده و اضطراب اجتماعی در اعتیاد به فیس بوک. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 11(44): 158-137.
کیاء، سیما.، شعبانی، حسن.، احقر، قدسی و مدانلو، مهناز (1395). تأثیر آموزش مهارت ابراز وجود بر عزتنفس دانش آموزان. نشریه روان پرستاری، 4(1): 46-38.
Akbari Kelor, S. M (2019). The effectiveness of expressive education on the optimism and hope of secondary school girls in secondary school. Rooyesh-e- Ravanshenasi Journal, In Press (Text in Persian).
Alberti, R., & Emmons, M. (1975). Standup, speak out, talk back: the key to assertive behavior. California: Impact, San Luis Obispo.
Aschen, S. (1997). Assertive training therapy in psychiatric milieus. Archive of Psychiatric Nursing Journal. 11(1): 49-51
Avşar, F.,
& Alkaya, S. A. (2017). The effectiveness of assertiveness training for school-aged children on bullying and assertiveness level.
Journal of Pediatric Nursing, 36(9): 186-190.
Connor, K. M., Davidson, L., Churchil, E., Sherwood, A., Weisler, R. H. & Foa, E. (2000). Psychometric properties of the Social Phobia Inventory-New self-rating scale.
The British journal of psychiatry,176(4): 379-386.
DiTommasso E, Brannen, C, Best L. A. (2004). Measurement and validity characteristics of the short version of the social and emotional loneliness scale for adults. Educational and Psychological Measurement Journal, 64(1): 99-119.
Fuspita, H., Susanti., H.., & Putri., D. E. (2018). The influence of assertiveness training on depression level of high school students in Bengkulu, Indonesia.
Enfermería Clínica Journal, 28(1): 300-303.
Gezgin, D. M., Şahin, Y. L., & Yıldırım, S. (2017). Sosyal ağ kullanıcıları arasında nomofobi yaygınlığının çeşitli faktörler açısından incelenmesi [The investigation of social network users’ nomophobia levels regarding to various factors]. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1): 1–17.
Gutiérrez-Puertasa, L.,
Verónica, V., Márquez-Hernándezb,
L., Romão Pretoc, S.,
Granados-Gámezb, G.,
Gutiérrez-Puertasa, V. &
Aguilera-Manrique, G. (2019). Comparative study of nomophobia among Spanish and Portuguese nursing students.
Nurse Education in Practice Journal, 34(9): 79-84.
Hasanvand Amouzadeh, M., Bagheri, A., & Shaeiri, M. R. (2010). The validity and reliability of social phobia log in Iranian non-clinical sample. Fifth Seminar of Students' Mental Health. Shahed University and Student Counseling Office of Ministry of Science, Research and Technology (Text in Persian).
Issac Timuri, N. (2019). The effectiveness of expression training on girl students' loneliness. Third Conference on Psychological Science, Technology, Educational Sciences and Sociology of Iran, Tehran (Text in Persian).
Jin, B., & Park, N. (2015). Mobile voice communication and loneliness: Cell phone use and the social skills deficit hypothesis. New Media & Society Journal, 15(7): 1094-1111.
Keliat, B. A., Tololiu, T. A., Daulima, N. H. C., & Erawati, E. (2015). Effectiveness assertive training of bullying prevention among adolescents in West Java Indonesia. International Journal of Nursing, 2(1): 128–134.
Khawar, R., & Malik, F. (2016). Bullying behavior of Pakistani pre-adolescents: Findings based on Olweus bully/victim questionnaire (OBVQ). Pakistan Journal of Psychological Research, 31(1): 23–43.
Kia, S., Shabani. H., Ahghar, G., & Modanloo, M. (2016). The effect of assertiveness training on first-grade schoolgirls' self-esteem in Tehran. Iranian Journal of Psychiatric Nursing, 4(1): 38-46 (Text in Persian).
Kuss, D.J., & Griffiths, M. D. (2017). Social networking sites and addiction: Ten lessons learned. International Journal of Environmental Research and Public Health, 14(3): 311-322.
Oberst, U., Wegmann, E., Stodt, B., Brand, M., & Chamarro, A. (2017). Negative consequences from heavy social networking in adolescents: The mediating role of fear of missing out. Journal of Adolescence, 55(13): 51–60.
Panahi Ghashe Tuti, Z., Khosravi, Z., & Farah Bijari, A. (2018). Relationship between loneliness and nomophobia ith the intermediating role of spiritual well-being among students of alzahra university. Quarterly Journal of Psychological Studies, 14(4): 73-90 (Text in Persian).
Pasha, R. (2018). The effect of assertiveness training on self-esteem, social anxiety and definitiveness in students. Quarterly Journal of Educational and College Studies, 3(4): 99-114 (Text in Persian).
Patoo, M., Haghighat, F. and Hassanabadi, H. R. (2013). The role of couple relationship quality in predicting of loneliness. Journal of Family Counseling and Psychotherapy, 3(4): 543-565 (Text in Persian).
Pontes, H., Caplan, S., & Griffiths, M. (2016). Psychometric validation of the generalized
problematic internet use scale 2 in a Portuguese sample. Computers in Human Behavior Journal, 63(4): 823-833.
Sayah, S. A., Ghadami, A. and Azadi, F. (2017). Psychometric properties of the nomophobia questionnaire (NMP-Q) among Iranian students. Journal of Psychometrics, 6(23): 7-25 (Text in Persian).
Walsh, S. P., White, K. M., & Young, R. M. (2010). Needing to connect: The effect of self and others on young people’s involvement with their mobile phones. Australian Journal of Psychology, 62(4): 194–203.
Yildirim, C., & Correia, A. P. (2015). Exploring the dimensions of nomophobia: Development and validation of a self-reported questionnaire. Journal of Computers in human behavior, 49(13): 130-137.