اصل سلیمانی، زهرا.، برجعلی، احمد و کیانی دهکردی، منصوره (1396). اثربخشی رواندرمانی بینفردی بر راهبردهای تنظیم شناختی و پردازش پسرویدادی دانشجویان دختر مبتلا به اضطراب اجتماعی، فصلنامه روانشناختی، 13(2): 23-7.
بشارت، محمدعلی (1388). سبکهای دلبستگی و نارسایی هیجانی، پژوهشهایروانشناختی، 12(24): 68-63.
بشارت، محمدعلی.، زاهدی، کمیل و نوربالا، احمدعلی (1392). مقایسه ناگویی هیجانی و راهبردهای تنظیم هیجان در بیماران جسمانیسازی، بیماران اضطرابی و افراد عادی، روانشناسیمعاصر، 8(2): 16-3.
ترخان، مرتضی (1396). اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم هیجان و معناداری زندگی زنان افسرده، فصلنامه روانشناختی، 13(3): 164-148.
جناآبادی، حسین (1395). بررسی اثربخشی مدیریت شناختی رفتاری استرس بر سلامت روان مادران کودکان با اختلالهای تحولی، رفتار آزارشی و فلج مغزی، مجلهعلوم پزشکی رازی، 23(148): 80- 88.
دربان، فاطمه و مظلوم، سید رضا (1392). بررسی تأثیر برنامۀ ایمنسازی در برابر استرس بر سلامت عمومی پرستاران شاغل در بخش روان، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 18(4): 66-74.
راقبیان، رویا (1391). تأثیر برنامه طراحی شده بر اساس نظریۀ خودتعیینگری بر افزایش انگیزش خواندن دانشآموزان پسر پایه دوم راهنمایی، پژوهشنامه تربیتی، 7(31): 26-1.
سلیمانی دینانی، مریم.، اکبری دهکردی، مهناز.، کاکوجویباری، علی اصغر و مرادی، اعظم (1390). تأثیر آموزش ایمنسازی در برابر فشار روانی بر افزایش ابراز وجود دانشآموزان دختر معلول جسمی- حرکتی دوره متوسطه شهر اصفهان در سال 1389، فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، 1(4): 73-89.
کابوسی، محمدباقر و قربانی، عالمه (1395). اثربخشی آموزش شناختی- رفتاری کنترل خشم بر نوجوانان دارای اختلال سلوک. نشریه تعلیم و تربیت استثنایی، 1(138): 30-22.
کجباف، محمدباقر.، عریضی، حمیدرضا و خدابخشی، مهدی (1385). هنجاریابی، پایایی و روایی مقیاس خوشبینی و بررسی رابطه خوشبینی، خودتسلطیابی و افسردگی در شهر اصفهان، فصلنامه روانشناختی، 3(1): 68-51.
عاشوری، محمد.، پورمحمدرضای تجریشی، معصومه.، جلیلآبکنار، سیده سمیه.، فلاح، علی محمد و عظیمی گروسی، صمد (1395). اثربخشی برنامۀ ایمنسازی روانی بر کفایت اجتماعی و صفات شخصیت افراد با فلج مغزی، فصلنامه توانبخشی، 18(2): 98-109.
عاشوری، محمد و جلیلآبکنار، سیده سمیه (1395). دانشآموزان با نیازهای ویژه و آموزش فراگیر. چاپ اول. تهران: رشد فرهنگ.
Ashori, M. and Jalil-Abkenr, S. S. (2016). Students with special needs and inclusive education. 1st edition. Tehran: Roshd-e Farhang(Text in Persian).
Ashori, M., Pourmohamadreza-Tajrishi, M., Jalil-Abkenar, S. S., Fallah, A. M. and Azimi Garoosi, S. (2017). Effectiveness of mental immunization program training on social competency and personality traits of individuals with cerebral palsy. Archives of Rehabilitation, 18(2): 98-109(Text in Persian).
Asl Soleimani, Z., Borjali, A. and Kiani Dehkord, M. (2017). Effectiveness of interpersonal psychotherapy on cognitive emotion regulation strategies and post event processing in girl students with social anxiety. Psychological Studies, 13(2): 7-24(Text in Persian).
Balducci, C., Avanzi, L. and Fraccaroli, F. (2014). Emotional demands as a risk factor for mental distress among nurses. La Medicina Del Lavoro, 105(2): 100-108.
Besharat, M. A. (2009). Attachment styles and alexithymia. Psychological Researches, 12(24): 63-68(Text in Persian).
Besharat, M. A., Zahedi, K., and Noorbala, A. A. (2013). Comparing of alexithymia and emotional regulation strategy in somatic, anexity and noemal indeviduals. Contemporary Psychology, 9(1): 3-16(Text in Persian).
Deci, E. L. and Ryan, R. M. (2011).Levels of analysis, regnant causes of behavior and wellbeing: The role of psychological needs. Psychological Inquiry, 22(1):17-22.
Esbjørn, B. H., Normann, N., Christiansen, B. M. and Reinholdt-Dunne, M. L. (2018). The efficacy of group metacognitive therapy for children (MCT-c) with generalized anxiety disorder: An open trial. Journal of Anxiety Disorders, 53(10): 16-21.
Gregoire, S., Lachance, L. and Taylor, G. (2015). Mindfulness, mental health and emotion regulation among workers. International Journal of Wellbeing, 5(4): 96-119.
Jenaabadi, H. (2016). Survey on effectiveness of cognitive-behavioral stress management on mental health of mothers of children with developmental disorders, disruptive behavior disorders and cerebral palsy. Razi Journal of Medical Sciences, 23(148): 80-88(Text in Persian).
Kabosi, M. B. and Ghorbani, A. (2016). Effects of cognitive-behavioral anger management on adolescents with conduct disorder. Exceptional Education, 1(138): 22-30(Text in Persian).
Kajbaf, M. B., Oreyzi, H. R. and Khodabakhshi, M. (2017). Standardization, reliability and validity of optimism scale in Isfahan and a survey of relationship between optimism, self-mastery and depression. Psychological Studies, 3(1): 51-68(Text in Persian).
Kang, Y. S., Choi, S. Y. and Ryu, E. (2014). The effectiveness of psychological immunization program on the stress, anxiety, and depression experienced by nursing students in Korea. Nurse Education Today, 29(5): 538-543.
Kirk, S., Gallagher, G., and Coleman, M. R. (2015). Educating Exceptional Children (14th Ed). Cengage Learning, Printed in the United States of America.
Meichenbam, D. (2007). Stress inoculation training: a preventative and treatment approach. 3rd Ed. Philadelphia: Guilford press. pp: 41-132.
Parker, J. D. A., Taylor, G. J. and Bagby, R. M. (2003). The 20-item Toronto alexithymia scale: III Reliability and factorial validity in a community population. Journal of Psychosomatic Research, 55(3): 269-275.
Purnamaningsih, E. H. (2017). Personality and emotion regulation strategies. International Journal of Psychological Research, 10(1): 53-60.
Raghebian, R. (2012). The effectiveness of designed program based on theory of self-determination on reading motivation in boy students. Educational Research, 7(31): 1-26(Text in Persian).
Sheehy, R. and Horan, J. (2004). Effects of stress inoculation training for first year law students. International Journal of Stress Management, 11(1): 41-55.
Solymani dinani, M., Akbari dehkordi, M., Kakojoybari, A. A., Moradi, A. (2010). The effect of stress inoculation program on the increase of self-concept of female students with physical-motor in Isfahan city. Journal of Psychology of Exceptional Individuals, 1(4): 73-89(Text in Persian).
Sorebo, O., Halvari, H., F., Gulli, V. and Kristiansen, R. (2009). The role of self-determination theory in explaining teachers’ motivation to continue to use e-learning technology. Computers and Education, 53(4): 1177-1187.
Stasiewicz, P. R., Bradizza, C. M., Gudleski, G. D., Coffey, S. F., Schlauch, R. C., Bailey, S. T. and et al. (2012). The relationship of alexithymia to emotional dysregulation within an alcohol dependent treatment sample. Addictive Behaviors, 37(4):469-476.
Steca, P., Monzani, D., Greco, A., Chiesi, F. and Primi, C. (2014). Item response theory analysis of the life orientation test-revised: age and gender differential item functioning analyses. Assessment, 22(3): 341-350.
Tarkhan. T. (2017). The effectiveness of acceptance and commitment therapy (ACT) on emotion regulation and life meaning of depressed women. Psychological Studies, 13(3): 147-164(Text in Persian).
Zaidman-Zait, A., Most, T., Tarrasch, R., Haddad-eid, E. and Brand, D. (2016). The Impact of childhood hearing loss on the family: Mothers’ and fathers’ stress and coping resources. Journal Deaf Study Deaf Education, 21(1): 23-33.