پورمحمدی، سمیه و باقری، فریبرز (1393). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر حل مسأله دانش آموزان دختر پایه پنجم دبستان، مجله روانشناسی و روان پزشکی شناخت، 1(1): 50-61.
پورمحمدی، سمیه و باقری، فریبرز (1394). اثربخشی آموزش ذهنآگاهی بر پردازش شناختی خودکار، مجله مطالعات روانشناختی، 11(3): 141-160.
تاجیکزاده، فخری.، صادقی، راضیه.، مهرابی زاده هنرمند، مهناز و داودی، ایران (1394). سیستم مغزی/رفتاری، کمالگرایی و علائم اقسردگی در دانشجویان، مجله مطالعات روانشناختی، 11(3): 119-140.
حسنی، جعفر (1389). خصوصیات روانسنجی پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان، مجله روانشناسی بالینی، 2(3): 73-84..
فتحیآشتیانی، علی و داستانی، محبوبه (1392). آزمونهای روانشناختی: ارزشیابی شخصیت و سلامت روان، تهران: بعثت.
فضیلتپور، مسعود؛ انجم شعاع، محمد رئوف و صفاری، محمد رضا (1396).بیش فعالی/کمبود توجه و اعتیاد به مواد مخدر: نقش میانجی ذهنآگاهی، مجله مطالعات روانشناختی، 13(1): 101-118.
محمدخانی، پروانه.، تمنائی فر، شیما و جهانی تابش، عذرا (1384). درمان شناختی مبتنی بر حضور ذهن برای افسردگی: رویکردی نوین در پیشگیری از عود افسردگی، تهران: فرادید.
نظامیپور، الهام.، ضرغامی حاجبی، مجید و عبدالمنافی، عاطفه (1394). نقش تعدیل کننده شیوههای حل مسأله در رابطه بین نشخوار ذهنی و افسردگی دانشجویان، مجله روانشناسی بالینی و شخصیت، 22(12): 15-24.
Bell. A. C and D'Zurilla. T. J. (2009). Problem-solving therapy for depression: A meta- analysis, Clinical Psychology Review, 29 (4):348–353.
Cassidy, T and Long, C. (1996). Problem-solving style, stress and psychological illness: Devolopment of a multifactorial measure, British Journal of clinical psychology, 35(2): 265-275.
Desrosiersa, A., Vine, V., Klemanskib, D. H and Nolen- Hoeksema, S. (2013). Mindfulness and Emotion Regulation in Depression and Anxiety: Common and Distinct Mechanisms of Action, Depression and Anxiety, 30(7): 611-654.
Fathi, A. A and Mahbobe, D. (2013). Psychological testes: personality assessment and mental health. Tehran: Be'sat(Text in Persian).
Fazilatpour,M., Anjam-shoaa, M. and Saffari, M (2017). ADHD and addiction to narcotic subtances: The meditating role of mindness, Journal of Psychological studies, 13 (1):101-118 (Text in Persian).
Hasani, J. (2010). The psychometric properties of the cognitive emotion regulation questionnaire (CERQ). Journal of Clinical Psycology, 2(3):73-84(Text in Persian).
Hasegawa, A., Kunisato,Y., Morimoto, H., Nishimura, H and Matsuda, Y. (2018). How do rumination and social problem solving intensify depression? A longitudinal Study, journal of rational-emotive and cognitive- behavior therapy, 36(1): 28-46.
Hasegawa, A., Yoshida, T., Hattori, Y., Nishimura, H., Morimoto, H and Tanno, Y. (2015b). Depressive rumination and social problem solving in Japanese university students, Journal of Cognitive Psychotherapy, 29(2): 134–152.
Joormann, J and Quinn, M. E. (2014). Cognitive processes and emotion regulation in depression, Depression and Anexiety,31(4): 308-315.
Joormann, J and Vanderlind.W. M. (2014). Emotion Regulation in Depression: The Role of Biased Cognition and Reduced Cognitive Control,
Clinical Psychological Science 2(4): 402–421.
Martin, K. P., Blair, S. M., Clark, G. I., Rock, A. J and Hunter, K. R. (2018). Trait Mindfulness Moderates the Relationship Between Early Maladaptive Schemas and Depressive Symptoms,
Mindfulness, 9(1): 140-150.
Mohamadkhani, P., Tamanaifar, Sh,. Jahani, T. O. (2005) MBCT for depression:A new approach to preventing relapse in depression, Tehran: Faradyd (Text in Persian).
Nezamipoor, E., Zarghami, H. M and Abdelmanafi. A. (2015). Moderator role of problem-solving styles in the relationship between students' rumination and depression, Journal of Clinical Psy and personality, 22(12):15-24 (Text in Persian).
Nolen-Hoeksema, S., Wisco, B. E. and Lyubomisky, S. (2008). Rethinking Rumination. Perspectives on Psychological Science, 3(5): 400-424.
Ostafin, B. D and Kassman, K. T. (2012). Stepping out of history: Mindfulness improves insight problem solvin, Consciousness and Cognition, 21(2): 1031-1036.
Pepping, A. C., Duvenage, M., J. Cronin, T. J. and Lyons. (2016). Adolescent mindfulness and psychopathology: The role of emotion regulation, Personality and Individual Differences, 99: 302-307.
Pereza, L. P., Barracac, J., Pe˜nate, W., Santana, A. R. and Pereze, Y. A. (2017). Mindfulness-based interventions for the treatment of depressive rumination: Systematic review andmeta-analysis, International Journal of Clinical and Health Psychology, 17(3): 282-295.
PourMohammadi, S. and Bagheri, B. (2015). Effectiveness mindfulness training on automatic cognitive processing, Journal of Psychological Studies, 11 (3): 141-160 (Text in Persian).
PourMohammadi, S and Bagheri, B. (2015). Effectiveness of mindfulness training on problem solving between elementary girl students in fifth grade, Shenakht Journal of Psychology and Psychiatry, 1(1): 50-61 (Text in Persian).
Stikkelbroek, Y.,
Bodden, D. H. M.,
Kleinjan, M.,
Reijnders, M and
van Baar. A .L (2016). Adolescent depression and negative life events, the mediating role of cognitive emotion regulation,
PLoS One, 11(8):1-16.
tajikzadeh, F., Sadeghi, R., Mehrabizade ,H. M. and Davoudi, I. (2015). The brain/ behavioral systems, perfectionism and depression symptoms among the university students, Journal of Psychological Studies, 3(11): 119-140 (Text in Persian).
Tomlinson, E. R., Yousaf, O., Vittersø, A. D. and Jones. L. (2018). Dispositional mindfulness and psychological health: A systematic review, Mindfulness, 9(1): 23-43
Treynor, W., Gonzalez, R. and Nolen-Hoeksema. (2003). Ruminative reconsidered: A psychometric analysis. Cognitive Therapy and Research, 27(3): 247-259.