جان بزرگی، مسعود (1384). ایجاد پایداری هیجانی براساس تلفیق آموزش تنش زدایی تدریجی و مهارتهای آرام سازی سبک زندگی، فصلنامۀ روان شناسی تحولی، 2 (5): 134-137.
حسامی، سحر.، شهنی ییلاق، منیجه.، مروتی، ذکراله و عالی پور پیرگانی، سیروس(1395). مقایسۀ دانشآموزان آزارپذیر، آزاررسان و عادی از لحاظ افسردگی، اضطراب، خشم و عملکرد تحصیلی در دانشآموزان سال اول دبیرستان، مطالعات روانشناختی، 12(2): 105-85.
حجازی، الهه (1390). نیمرخ رفتاری والدین کودکان پرخاشگر بررسی تحول و ثبات رفتار تربیتی در یک مطالعه ی طولی 6 ساله، مجلۀ روان شناسی و علوم تربیتی، 41(4): 17-25.
سپهریان، فیروزه و جوکار، لیلا (1391). ارتباط اعتیاد به اینترنت با اضطراب در تیپهای شخصیتی نوع A و B. مجلۀ پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 2(3): 30- 17.
دهقان، فاطمه.، کرمی، جهانگیر.، پیری، مرضیه و کریمی، پروانه(1393). تأثیر آموزش مهارتهای مدیریت استرس بر کاهش میزان پرخاشگری، مجلۀدانشگاه علوم پزشکی مازندران، 24(115): 167-163.
رضویه، اصغر.، لطیفیان، مرتضی و عارفی، مژگان(1385). نقش تئوری ذهنآگاهی در پیشبینی رفتارهای پرخاشگری ارتباطی، آشکار و جامعه پسند دانشآموزان، مطالعات روانشناختی،2(3): 38-25.
فراهانی، ملیحه.، بساک نژاد، سودابه و داودی، ایران(1392). اثربخشی آموزش گروهی مدیریت استرس بر پرخاشگری، فشار روانی والدگری و سلامت روان مادران کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری، مجلۀ دستآوردهای روانشناختی علوم تربیتی و روانشناسی،4(2):231-217.
کمالی ایگلی، سمیه و حسنی، فریبا(1392). رابطۀ راهبردهای مقابله با استرس و هوش هیجانی با سلامت روانی دردانشآموزاندخترشرکتکننده درکلاسهایکنکور، مجلۀ علوم رفتاری،7(1): 56-49.
لهستانیزاده، عبدالعلی و مرادی، گلمراد(1389). بررسی رابطۀ بین راهبردهای مقابله با استرس و رفتارهای پرخاشگرانۀ جوانان: مطالعۀ موردی شهر اسلام آباد غرب، مجلۀ جامعهشناسی کاربردی،21(2): 18-1.
نصراللهی، عباس.، دادفر، رضا.، احمدی، وحید.، قیصربیگی، فرهاد.، رستمی، صادق.، ویسی، حمزه و جعفری، علی (1392). بررسی ارتباط بین فرسودگی شغلی با تیپهای شخصیتی (A & B) و رضایت شغلی در میان مربیان مهدهای کودک شهرستان ایلام، مجلۀ علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 21(6): 214- 208.
یزدی، سیده منور.، درویزه، زهرا و شیخی، زهرا(1394). مقایسۀ نارساییهای شناختی و شیوههای مقابله با استرس در بیماران مبتلا به افسردگی اساسی، مطالعات روانشناختی، 11(3):7 -28.
Craciun, B. (2012). Coping strategies, self-criticism and gender factor in relation to quality of life. Procedia, Social & Behavioral Sciences, 78(16): 466 – 470.
Dehghan, F. Karami, J. Piri, M. & Karimi, P. (2014). The effectiveness of stress management training on reducing aggression. Journal of Mazandaran University Medical Sciences, 24(115): 163-167(text in Persian).
Farahani, M. Yasaknejad, S. & Davoodi, I. (2013). The effectiveness of stress management group training on aggression, parenting stress and mental health of mothers of children with learning disabilities. Psychological Achievements, 4(2): 217-231(text in Persian).
Hoseini, S. & Moghtader, L. (2009). The effectiveness of coping strategies on social adjustment. Thoughts and Behavior, 12(3): 66-73(text in Persian).
Hejazi, E. (2011). Behavioral profile of parents of aggressive children. Journal of Psychology and Education, 41(4): 17- 25(text in Persian).
Janbozorgi, M. (2005). Create emotional stability based on a combination of progressive relaxation training and relaxation lifestyle skills. Journal of Devepmental Psychology, 2(5): 134- 137.
Kamaliigli, S. & Hasani, F. (2013). Mental health and its relationship with stress coping strategies and emotional intelligence in female students at pre-university level. Journal of Behavioral Sciences,7(1): 49-56(text in Persian).
Lozovska, J. & Gudaite, G. (2012). The understanding of aggression
motivation and the psychotherapy process. Procedia. Social and Behavioral Sciences, 82(9): 360 – 365.
Lazarescu, M. (2014). Psychological variables of Aggression at Teenagers. Procedia - Social and Behavioral Sciences,127(7): 743 – 747.
Leandro, P. & Castillo, D. (2010). Coping with stress and its relationship with personality dimensions, anxiety, and depression. Procedia Social and Behavioral Sciences,5(4) :1562–1573.
Lahestani Zadeh, A. & Moradi, G. (2011). The relationship between coping strategies and aggressive behavior of youth. Applied Sociology.21(2):1-18(text in Persian).
Nasrollahi, A. Dadfar, R. Ahmadi, V. Gheisar beigi, F. Rostami, S. Veisi, H. & Jafari, A. (2013). Investigating the relationship of job exhaustion with personality types (A & B) and job satisfaction among kindergarten educator of Ilam city. Scientific journal of Ilam University of Medical Sciences. 21(6): 341-347(text in Persian).
Pellerone, M. (2013). Identity status, coping strategy and decision making process among Italian university students. Social and Behavioral Sciences,106(2): 1399-1408.
Premkumar, P. Peters, E. Fannon, D. Anilkumar, A. Kuipers, E. & Kumari, V. (2011). Coping styles predict responsiveness to cognitive behaviour therapy in psychosis. Psychiatry Research, Social and Behavioral sciences,187(12): 354–362.
Razaviye, A. Latifiyan, M. & Arefi, M. (2006). The role of mindfulness theory in predict of relational, overt and community-friendly aggression behaviors in students. Quarterly Journal of Psychological Studies.2(3): 25-38(text in Persian).
Sapranaviciute, L. Padaiga, Z. & Pauziene, N. (2013). The stress coping strategies and depressive symptoms in international students. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 84(7): 827 – 831.
Staniloiu, A. & Markowitsch, H. (2012). Gender differences in violence and aggression: a neurobiological perspective. Procedia. Social and Behavioral Sciences. 33(8): 1032-1036.
Sultanbayeva, L. Shyryn, U. Minina, N. Zhanat, B. & Uaidullakyzy, E. (2013). The influence of computer games on children's aggression in adolescence. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 82(5): 933-941.
Sepehrian, F. & Jokar, L. (2012). The relationship internet addiction and anxiety in personality types A & B. Journal of Research in Cognitive and Behavioral Sciences, 2(3): 17- 30 (text in Persian).
Verešová, M. & Malá, D. (2012). Stress, proactive coping and self- efficacy of teachers. Procedia-social and Behavioral Sciences, 55(14): 294 – 300
Vaziri, S. & Lotfi Azimi, A. (2012). The effect of empathy training in decreasing adolescents’ aggression. Development Psychology, 8(30): 167-175 (text in Persian).
Yazdi, S.M. Darvize, Z. & Sheykhi, Z. (2016). A comparative study on cognitive failure and coping strategies in people with major depression disorder (MDD), generalized anxiety disorder (GAD) and comorbidity. Quarterly Journal of Psychological Studies, 11(3): 7-28(text in Persian).