انجمن روان پزشکی آمریکا (2013). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی. (ویراست پنجم). ص 277. ترجمۀ یحیی سیدمحمدی. تهران: روان.
پالاهنگ، حسین.، ربیعی، مهدی.، خرمدل، کاظم.، زرهپوش، اصغر و سجادیان، پریناز (1391). روایی، پایایی و ساختار عاملی نسخه 71 گویهای غربال اختلالهای هیجانی مرتبط با اضطراب کودک (SCARED). مجلۀ روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، 3(18): (29-52).
حسنی، جعفر (1390). بررسی اعتبار و روایی فرم کوتاه پرسشنامه نظمجویی شناختی هیجان. مجله تحقیقات علوم رفتاری، دورۀ 9، شمارۀ 4(20): 229-240.
دهشیری، غلامرضا.، نجفی، محمود.، شیخی، منصوره و حبیبی، مجتبی (1388). بررسی مقدماتی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ افسردگی کودکان (CDI). خانوادهپژوهی، 5 (18): 177- 159.
موسویزاده، آزاده و پزشک، شهلا(1391). بررسی اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری بر میزان افسردگی و ظرفیت حافظه فعال در نوجوانان دختر افسرده، مجله مطالعات روانشناختی، 8 (3): 88- 67.
نریمانی، محمد.، آریاپوران، سعید.، ابولقاسمی، عباس و واحدی، بتول (1390). اثربخشی آموزشهای ذهنآگاهی و نظمجویی هیجان بر بهزیستی جسمانی و روانشناختی جانبازان شیمیایی، دو ماهنامه علمی- پژوهشی بهبود دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،5(15):36-45.
Aldao, A. (2013). The Future of Emotion Regulation Research: Capturing Context, Psychological Science, 8(2): 155-172.
Aldao, A., & Nolen-Hoeksema, S. (2010). Specificity of cognitive emotion regulation strategies: A transdiagnostic examination. Behaviour research and therapy, 48(10): 974-983.
Bar-Haim, Y., Lamy, D., Pergamin, L., Bakermans-Kranenburg, M. J., & Van Ijzendoorn, M. H. (2007). Threat related attentional bias in anxious and nonanxious individuals: a meta-analytic study. Psychological bulletin, 133(1): 1-24.
Beck, A. T., Steer, R. A., & Brown. (1996). Comparison of Beck Depression Inventories-IA and-II in psychiatric outpatients. Journal of personality Assessment, 67(3): 588-597.
Bruggink, A., Huisman, S., Vuijk, R., Kraaij, V., & Garnefski, N. (2016). Cognitive emotion regulation, anxiety and depression in adults with autism spectrum disorder. Research in Autism Spectrum Disorders, 22(2): 34-44.
Birmaher, B., Khetarpal, S., Brent, D., Cully, M., Balach, L., Kaufman, J., & Neer, S. M. (1997). The screen for child anxiety related emotional disorders (SCARED): Scale construction and psychometric characteristics. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 36(4): 545-553.
Campbell-Sills L, Barlow D.( 2007). Handbook of emotion regulation. New York, NY US: Guilford Press;. Incorporating Emotion Regulation into Conceptualizations and Treatments of Anxiety and Mood Disorders, 44(9): 1251-1263.
Dehshiri, G. Najafi, M., Sheikh, M., Habibi, M. (2008). A preliminary study of the psychometric properties of the Children Depression Inventory (CDI). Family research, 5 (18): 159- 177.(Text in persion).
Desrosiers, A., Vine, V., Curtiss, J., & Klemanski, D. H. (2014). Observing nonreactively: A conditional process model linking mindfulness facets, cognitive emotion regulation strategies, and depression and anxiety symptoms. Journal of affective disorders. 165(2 ): 31-37.
Erk, S., Mikschl, A., Stier, S., Ciaramidaro, A., Gapp, V., Weber, B., & Walter, H. (2010). Acute and sustained effects of cognitive emotion regulation in major depression. The Journal of neuroscience, 30(47), 15726-15734.
Fehlinger, T., Stumpenhorst, M., Stenzel, N., & Rief, W. (2013). Emotion regulation is the essential skill for improving depressive symptoms. Journal of Affective Disorders. 144(2)116-122.
Garnefski, N., & Kraaij, V. (2003). Cognitive emotion regulation questionnaire–development of a short 18-item version (CERQ-short).Personality and Individual Differences, 41(6), 1045-1053.
Gross, J. J. (2002). Emotion regulation. In: Feldman-Barrett L, Salovey P. The wisdom in feeling. 1sted. United States, New York: The Guilford Press ,35(2 ) 297–318.
Hasani J. (2010). Validity and reliability of cognitive emotion regulation questionnaire-short form., Journal of Resesarch Behavioral Sciences. period 9(4), 229-240. (Text in persion).
Izadpanah, S., Schumacher, M., Bähr, A., Stopsack, M., Grabe, H. J., & Barnow, S. (2016). A 5-year longitudinal study of the adolescent reinforcement sensitivity as a risk factor for anxiety symptoms in adulthood: Investigating the indirect effect of cognitive emotion regulation. Personality and Individual Differences.95:68-73.
Kessler, R. C., Avenevoli, S., & Merikangas, K. R. (2001). Mood disorders in children and adolescents: an epidemiologic perspective. Biological psychiatry, 49(12): 1002-1014.
Mennin, D. S., Heimberg, R. G., Turk, C. L., & Fresco, D. M. (2005). Preliminary evidence for an emotion dysregulation model of generalized anxiety disorder. Behaviour research and therapy, 43(10): 1281-1310.
Mousavi Zadeh, A., & Pezeshl, Sh. (2011). Evaluate the effectiveness of emotional expression on depression and memory capacity in depressed adolescents. Journal of Psychological Studies, 8 (3), 88- 67 (Text in persion).
Ochsner, K. N., & Gross, J. J. (2008). Cognitive emotion regulation insights from social cognitive and affective neuroscience. Current directions in psychological science, 17(2): 153-158.
Palahang, H., Rabie, M., Khorramdel, K., Zereh poush, A., & Sajadian, P. (2011). Validity, reliability and factor structure of emotional disorders associated with child anxiety 71 items, (SCARED). Iranian Journal of Psychiatry and Clinical Psychology. 3(18),29-52 (Text in persion).
Reinholdt- Dunne, M. L., Mogg, K., & Bradley, B. P. (2013). Attention control:Relationships between self-report and behavioural measures, and symptoms of anxiety and depression. Cognition &Emotion, 27(3): 430-440.
World Health Organization. (2014). Global tuberculosis report 2012. Geneva: WHO; 2012. See http://apps. who. int/iris/bitstream/10665/91355/1/9789241564656_eng. pdf) and also (http://www. who. int/tb/publications/global_report/gtbr13_annex_4_key_indicators.