این پژوهش، برای بررسی و مقایسه ی خودپنداره ی نوجوانان دختر و پسر گریزان و عادی انجام شد. جامعه ی آماری پژوهش، دانش آموزان پایه یکم تا سوم دبیرستان در مناطق 18، 19 و 20 تهران، و نوجوانان پسر و دختر گریزان در «مرکز نگه داری ری»، و «کانون اصلاح و تربیت» است. از بین این دو جامعه ی آماری، 60 دختر و پسر گریزان، و 60 دختر و پسر عادی با روش نمونه گیری تصادفی در سال 82-1381 گزینش شدند. برای گرد آوری داده ها، پرسش نامه ی خود پنداره ی راجرز به کار گرفته شد. در تجزیه و تحلیل داده ها، روش های آماری توصیفی و آمار استنباطی (تجزیه و تحلیل واریانس یک سویه، و آزمون پس معنا داری توکی) استفاده گردید. یافته ها نشان داد که میان خودپنداره ی نوجوانان دختر و پسر گریزان، با خودپنداره ی نوجوانان دختر و پسر عادی تفاوت معنادار وجود دارد. این تحقیق موید این نظر است که نوجوانان دختر و پسر عادی خود پنداره ئی مثبت تر از نوجوانان دختر و پسر گریزان دارند.
حسینیان, سیمین. (1384). بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان دختر و پسر گریزان و عادی. مطالعات روانشناختی, 1(2), 73-81. doi: 10.22051/psy.2005.1662
MLA
سیمین حسینیان. "بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان دختر و پسر گریزان و عادی", مطالعات روانشناختی, 1, 2, 1384, 73-81. doi: 10.22051/psy.2005.1662
HARVARD
حسینیان, سیمین. (1384). 'بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان دختر و پسر گریزان و عادی', مطالعات روانشناختی, 1(2), pp. 73-81. doi: 10.22051/psy.2005.1662
VANCOUVER
حسینیان, سیمین. بررسی و مقایسه خودپنداره نوجوانان دختر و پسر گریزان و عادی. مطالعات روانشناختی, 1384; 1(2): 73-81. doi: 10.22051/psy.2005.1662