بزازیان، سعیده.، بشارت، محمد علی.، بهرامی احسان، هادی و رجـب، اسـداالله. (1389). نقش تعدیل کننده راهبردهای مقابله در رابطه بین ادراک بیماری، هموگلوبین گلیکوزیله و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به دیابت نوع 1. مجله غـدد درون ریـز و متابولیسـم ایـران, 12(3)، 222-213. http://ijem.sbmu.ac.ir/article-1-838-fa.html
خانی جیحونی، علی؛ حیدرنیا، علیرضا؛ کاوه، محمدحسین؛ حاجی زاده، ابراهیم؛ غلامی، طاهره. (1396). تأثیر یک برنامه آموزشی مبتنی بر مدل اعتقاد بهداشتی و نظریه شناختی اجتماعی در پیشگیری از پوکی استخوان در زنان.
مجله پزشکی جنوب ایران, 22( 1)، 536-529
https://www.sid.ir/paper/33892/fa.
داوودی، محمد رضا؛طاهری، امیرعباس؛ فروغی، علی اکبر؛ احمدی، سید مجتبی؛ و حشمتی، خاطره. (1399). بر افسردگی و کیفیت خواب در نوروپاتی دیابتی دردناک: یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد. مجله دیابت و اختلالات متابولیک، 19(2)، 1081-1088. https://www.sid.ir/paper/966031/fa
زارعی, حیدرعلی, تکلوی, سمیه. (1401). تاثیر مداخله تنظیم هیجان مدل گراس بر سازگاری آموزشی و اضطراب سلامت نوجوانان دارای خانواده مبتلا به کووید-19. مجله سلامت و مراقبت، 24(1)، 64-75. https://hcjournal.arums.ac.ir/article-1-1371-fa.html
فتح آبادی، جلیل؛ ایزددوست، مونا؛ تقوی، داوود؛ شلانی، بیتا، و صادقی، سعید. (1397). نقش باورهای غیر منطقی سلامت، منبع کنترل سلامت و سبک زندگی سلامت محور در پیش بینی احتمال خطر ابتلای به دیابت. پایش، 17(2)، 169-178. http://payeshjournal.ir/article-1-56-fa.html
ناصری نیا، سجاد؛ و برجعلی، محمود. (1399). اثربخشی درمان متمرکز بر هیجان بر علائم وسواس و اضطراب در بیماران مبتلا به کرونا. مطالعات روان شناسی بالینی، 10(39)، 135-155. https://jcps.atu.ac.ir/article_12395.html
نرگسی، فریده؛ ایزدی، فاطمه؛ کریمی نژاد، کلثوم، و رضایی شریف، علی. (1396). روایی و پایایی نسخه فارسی پرسشنامه اضطراب سلامت در بین دانشجویان پزشکی.
مجله سنجش آموزشی، 7(27)، 160-147.
https://www.sid.ir/paper/214567/fa
Abramowitz, J. S., Deacon, B. J. & Valentiner, D. P. (2007). The short health anxiety inventory: psychometric properties and construct validity in a non-clinical sample. Cognitive Therapy and Research, 31(6), 871-883. DOI: 10.1007/s10608-006-9058-1
Asmundson, G. J., & Taylor, S. (2020). How health anxiety influences responses to viral outbreaks like COVID-19: What all decision-makers, health authorities, and health care professionals need to know. Journal of Anxiety Disorders, 71, 102211. doi:10.1016/j.janxdis.2020.102211
Bazazian, S., Besharat, M., Bahrami, E., & Rajab, A. (2010). Moderating role of coping strategies in relation between the illness perception, glycosylated hemoglobin and quality of life in type I diabetic patients, Iranian Journal of Endocrinology and Metabolism. Iranian Journal of Endocrinology and Metabolism, 12 (3), 212-222. [persian]. http://ijem.sbmu.ac.ir/article-1-838-fa.html.
Broadbent, E., Petrie, K. J., Main, J., & Weinman, J. (2006). The brief illness perception questionnaire. Journal of Psychosomatic Research, 60(6), 631-637. doi:10.1016/j.jpsychores.2005.10.020
Dovbysh, D. V., & Kiseleva, M. G. (2020). Cognitive emotion regulation, anxiety, and depression in patients hospitalized with COVID-19. Psychology in Russia: State of the Art, 13(4), 134-147. Doi: 10.11621/PIR.2020.0409
Davoudi, M., Taheri, A. A., Foroughi, A. A., Ahmadi, S. M., & Heshmati, K. (2020). Effectiveness of acceptance and commitment therapy (ACT) on depression and sleep quality in painful diabetic neuropathy: a randomized clinical trial. Journal of Diabetes Metabolic Disorders, 19, 1081-1088. [persian]. https://www.sid.ir/paper/966031/fa
Fathabadi, J., Izaddost, M., Taghavi, D., Shalani, B., & Sadeghi, S. (2018). The role of irrational health beliefs, health locus of control and health-oriented lifestyle in predicting the risk of diabetes. Payesh, 17(2), 169-178. [persian]. http://payeshjournal.ir/article-1-56-fa.html.
Hayes, S. C. (1986). A practical guide to acceptance and commitment therapy. New York, NY: Springer. https://link.springer.com/book/10.1007/978-0-387-23369-7
Kara, A., & Gök, A. (2020). Positive and Negative Affect during a Pandemic: Mediating Role of Emotional Regulation Strategies. Journal of Pedagogical Research, 4(4), 484-497. doi:10.33902/JPR.2020064452
Khani Jeihooni, A., Hidarnia, A., Kaveh, M. H., Hajizadeh, E., & Askari, A. (2017). Retarded: The effect of an educational program based on health belief model and social cognitive theory in prevention of osteoporosis in women. Journal of Health Psychology, 22(5), NP1-NP11. [persian]. https://www.sid.ir/paper/33892/fa.
Leventhal, H., Meyer, D., & Nerenz, D. (1980). The common sense representation of illness danger. Contributions to Medical Psychology, 2, 7-30. tps://link.springer.com/article/10.1007/BF02090456
Moss-Morris, R., Weinman, J., Petrie, J., Horne, R., Cameron, LD., Buick, D. (2002). The Revised illness perception questionnaire (IPQ-R). Psychology and Health, 17 (1), 1-16. https://doi.org/10.1080/08870440290001494
Muñoz-Navarro, R., Malonda, E., Llorca-Mestre, A., Cano-Vindel, A., & Fernández-Berrocal, P. (2021). Worry about COVID-19 contagion and general anxiety: Moderation and mediation effects of cognitive emotion regulation. Journal of Psychiatric Research, 137, 311-318. https://doi.org/10.1016/j.jpsychires.2021.03.004
Nargesi, F., Izadi, F., Kariminejad, K., & Rezaii, S. A. (2017). The investigation of the reliability and validity of Persian version of Health anxiety questionnaire in students of Lorestan University of Medical Sciences. Journal of Educational Assessment, 7(27), 160-147 [persian]. https://www.sid.ir/paper/214567/fa
Naserinia, S., & Barjali, M. (2019). The effectiveness of emotion-focused therapy on obsessive and anxiety symptoms in corona patients. Quarterly Journal of Clinical Studies in Psychology, 10(39),155-135. [persian]. https://jcps.atu.ac.ir/article_12395.html.
Prikhidko, A., Long, H., & Wheaton, M. G. (2020). The effect of concerns about COVID-19 on anxiety, stress, parental burnout, and emotion regulation: the role of susceptibility to digital emotion contagion. Frontiers in Public Health, 8, 567250. https://doi.org/10.3389/fpubh.2020.567250
Rogers, J. P., Chesney, E., Oliver, D., Pollak, T. A., McGuire, P., Fusar-Poli, P., . . . David, A. S. (2020). Psychiatric and neuropsychiatric presentations associated with severe coronavirus infections: a systematic review and meta-analysis with comparison to the COVID-19 pandemic. The Lancet Psychiatry, 7(7), 611-627. doi:10.1016/S2215-0366(20)30203-0
Salkovskis, P. M., & Warwick, H. (2002). The Health Anxiety Inventory: development and validation of scales for the measurement of health anxiety and hypochondriasis. Psychological Medicine, 32(5), 843-853. doi:10.1017/s0033291702005822
SÖĞÜTLÜ, Y., SÖĞÜTLÜ, L., & GÖKTAŞ, S. Ş. (2021). Relationship of COVID-19 pandemic with anxiety, anger, sleep and emotion regulation in healthcare professionals.
Journal of Contemporary Medicine, 11(1), 41-49.
https://doi.org/10.16899/jcm.804329
Wang, Q. Q., Fang, Y. Y., Huang, H. L., Lv, W. J., Wang, X. X., Yang, T. T., ... & Zhang, Y. H. (2021). Anxiety, depression and cognitive emotion regulation strategies in Chinese nurses during the COVID‐19 outbreak. Journal of Nursing Management, 29(5), 1263-1274.
Zarei, H., & Takloi, S. (2022). The effect of Grass Model's emotion regulation intervention on educational adaptation and health anxiety of adolescents with families affected by Covid-19. Health and Care Journal, 24 (1), 64-75. [persian]. https://hcjournal.arums.ac.ir/article-1-1371-fa.htm.