ابراهیم پور، قدسیه و عالیشاهی، مریم (1396). مقایسه سبکهای اسنادی وسازگاری اجتماعی دردانشجویان. سومین کنفرانس دانش و فناوری علومتربیتی، مطالعات اجتماعی و روانشناسی ایران، تهران.
اسلامی شهر بابکی، حیدر (1369). بررسی رابطه بین سبک تبیین و افسردگی در بیماران افسرده یک قطبی و دو قطبی و مقایسه آن با افراد بهنجار. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، انستیتو روانپزشکی تهران.
پارسامهر، مهربان و حدت، الهه (1395). بررسی رابطه بین هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی دانشجویان. فصلنامه توسعه اجتماعی، 11(2): 94-65.
جمالیقرهقشلاقی، الهه (1394). بررسی رابطه هوش اجتماعی با کنترل پرخاشگری و افزایش سازگاری فردی در بین دانشجویان علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه درسال تحصیلی 94-1393. پایاننامه چاپ نشده کارشناسیارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه.
حسینیان، سیمین.، بهرنگی، محمدرضا.، قاسم زاده، سوگند و تازیکی، طیبه (1394). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی به مادران برسازگاری اجتماعی، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان. مجله اندیشههای نوین تربیتی، 12(1): 25-9.
خدایاری فرد، محمد.، رحیمی نژاد، عباس و عابدینی، یاسمین (1386). بررسی عوامل مؤثر برسازگاری اجتماعی دانشجویان شاهد و غیر شـاهد. مجله علوم اجتماعی و انسانی، 26(3): 42-25.
زندمنشی، یاسر و آزادی، شهدخت (1395). بررسی رابطه سبکهای اسنادی و مکانیسمهای دفاعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر دبیرستانهای شهر یاسوج. چهارمین همایش علمی - پژوهشی علومتربیتی و روانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران.
طاهر، محبوبه.، بهرامپور، فاطمه و مجرد، آرزو (1395). نقش مکانیسمهای دفاعی در رفتار سازگارانه دانشجویان. نخستین همایش جامع بینالمللی روانشناسی، علومتربیتی و علوم اجتماعی ایران، تهران.
ملکپور، مختار.، زنگنه، ساره و آقابابائی، سارا (1391). ویژگیهای روانسنجی فرم کوتاه پرسشنامه خشم نواکو در شهر اصفهان. فصلنامه پژوهشهای علوم شناختی و رفتاری، 2(1): 8-1.
Davis, C. A. (2017). Examining a hierarchical linear regression model of overgeneral memory: methodological issues, CaR-FA-X model mechanisms, and memory encoding as represented by cognitive attributional style. Master's Thesis and Graduate Research, San Jose State University. htp://scholarworks.sjsu.edu/etd_theses/4871
Ebrahimpour, G., & Alishahi, M. (2017). Comparison of documentary styles and social adjustment in students. Third Conference on Science and Technology of Science, Social Studies and Psychology of Iran, Tehran. (Text in Persian).
Eslami Shahr Babaki, H. (1990). The relationship between explanatory style and depression in unipolar and bipolar depressed patients and comparison with normal subjects. Master's Degree in Clinical Psychology, Tehran Psychiatric Institute. (Text in Persian).
Hergenhahn, B., & Olson, M. (2016). An introduction to theories of personality (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
Hoseinian, S., Behrangi, M., Ghasemzadeh, S., & Taziki, T. (2016). Effectiveness of communication skills training of mothers on social adjustment, aggression and academic achievement of their children. Journal of New thoughts on Education, 12(1): 9-25. (Text in Persian).
Jamaliqareqeshlagi, G. (2015). Investigating the relationship between social intelligence with aggression control and increasing personal adaptation among humanities students of islamic azad university of urmia branch in the academic year 2014-2015. Unpublished Master Thesis in Psychology, Islamic Azad University, Urmia Branch.
Khodayari Fard, M., Rahimi Nejad, A., & Abedini, Y. (2007). Investigating the factors affecting social adjustment of controlled and non-controlled students. Journal of Social and Human Sciences, 26(3): 42-25. (Text in Persian).
Lo, B.C.Y., & Liu, J.C.C. (2017). Executive control in depressive rumination: Backwar
inhibition and non-inhibitory switching performance in a modified mixed
antisaccade task. Frontiers in Psychology Journal, 8(14): 1-36.
Malekpour, M., Zangeneh, S., & Aghababaei, S.(2012). A study of the psychometric properties of novaco anger questionnaire (short form) in isfahan city. The Journal of Cognitive and Behavioral Science, 2(1): 1-7. (Text in Persian).
Mohammadlo, M., & Elahi, T. (2015). Investigating the role of five personality factors in prognosis of document styles, moderating role: gender. Second International Conference on Psychology, Life Science and Life Style, Tehran, Iran. (Text in Persian).
Moore, M.T., Fresco, D.M., Schumm, J.A., & Dobson, K.S. (2017). Change in
explanatory flexibility and explanatory style in cognitive therapy and its
components. Journal of Cognitive Therapy and Research, 41(4): 519 – 529.
Novaco, R.W. (1998). Anger and Trauma: conceptualization, Assessment and Treatment. New York: Springer-Verlag.
Novaco, R.W. (2002). Handbook of offender assessment and treatment. London: Wiley.
Parsamehr, M., & Heddat, E. (2017). The relationship between emotional intelligence and social adjustment among student. Quarterly Journal of Social Development, 11(2): 65-94. (Text in Persian).
Robins, S., & Novaco, R.W. (2000). Anger control as a health promotional mechanism. In D. I. Mostofsky & D. H. Barlow (Eds). The management of stress and Anxiety in medical Disorders. (PP. 361-377). Needham. Heights, MA. Allyn & Bacon.
Schultz, D.P., & Schultz, S.E. (2016). Theories of personality: Cengage Learning.
Seligman M, E, P, Peterson C, Kaslow N.J, Tannen baum R.L, Allog L.B, Abramson L.Y. (1998). Attribuitional style and depressive symptons among children. Journal of Abnormal psychology, 83(2): 235-238.
Shen, D. W, kim, L. M. (2018). Cisplatin resistance: a cellular self-defense mechanism resulting from multiple epigenetic and genetic changes. Journal of Pharmacological reviews, 64(3): 706-721.
Steven E. Weinberger, Barbara A. Cockrill, Jess Mandel)2019).
Lung Defense Mechanisms.
Principles of Pulmonary Medicine (Seventh Edition), 22(1): 285-296.
Taher, M., Bahrampour, F., & Mojarad, A. (2016). The role of defense mechanisms in adaptive behavior of students. The First Comprehensive International Conference on Psychology, Social SciencesTehran, Tehran, Iran. (Text in Persian).
Zandmonshi, Y., & Azadi, S. (2016). The relationship between documentary styles and defense mechanisms with academic performance of high school students in Yasuj. Fourth Scientific Conference - Research in Psychology and Psychology, Social and Cultural Dangers in Iran, Tehran. (Text in Persian).