پورنامداریان، سپیده.، بیرشک، بهروز و اصغرنژاد فرید، علیاصغر(1391). تبیین سهم باورهای فراشناختی در پیشبینی علائم افسردگی، اضطراب و استرس در پرستاران. دانشوپژوهشدرروانشناسیکاربردی، 3(49): 94-86.
حسینی غفاری، فاطمه.، محمدخانی، پروانه.، پورشهباز، عباس و دولتشاهی، بهروز(1392). اثربخشی درمان فراشناختی گروهی بر باورهای فراشناختی، نگرانی و حوزههای نگرانی در بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. مجله روانشناسی بالینی، 5(16): 21-11.
خالقی، محمد.، محمدخانی، شهرام و حسنی، جعفر (1395). اثربخشی طرحوارهدرمانی هیجانی در کاهش نگرانی و علائم و نشانههای اضطراب بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر (GAD): مطالعۀ تک آزمودنی. مجلۀ روانشناسی بالینی، 8(30): 57-43.
دانشمندی، سعیده.، ایزدیخواه، زهرا.، کاظمی، حمید و مهرابی، حسینعلی. (1393). اثربخشی درمان طرحوارههای هیجانی بر طرحوارههای هیجانی زنان قربانی کودکآزاری و غفلت. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 22(5): 1494-1481.
سلمانی، بهزاد.، حسنی، جعفر.، محمدخانی، شهرام و کرمی، محمدرضا(1393). ارزیابی اثربخشی درمان فراشناختی در باورهای فراشناختی، فرانگرانی و علائم و نشانههای بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر. دوماهنامهعلمیپژوهشیفیض، 18(5): 439-428.
شفیعی سنگ آتش، سمیه.، رفیعی نیا، پروین و نجفی، محمود. (1391). اثربخشی درمان فراشناختی بر اضطراب و مؤلّفههای فراشناختی مبتلایان به اختلال اضطراب فراگیر. مجله روانشناسی بالینی، 4(16): 31-19.
فرخزادیان، علیاصغر.، رضایی، فاطمه و صادقی، مسعود(1397). تدوین مدل روانشناختی اختلال اضطراب فراگیر و بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر مدل بر کاهش نشانههای اختلال اضطراب فراگیر. پایاننامه دانشگاه لرستان.
نائینیان، محمدرضا.، شعیری، محمدرضا.، شریفی، معصومه و هادیان، مهری(1390). بررسی پایایی و اعتبار مقیاس کوتاه اختلال اضطراب فراگیر (GAD-7). روانشناسی بالینی و شخصیت، 3(4): 50-41.
ولز، آ(1390). راهنمای عملی درمان فراشناختی اضطراب و افسردگی. شهرام محمدخانی. تهران: ورای دانش.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th Ed.). Washington, DC: Author.
Bernstein, D. P., Stein, J. A., Newcomb, M. D., Walker, E., Pogge, D., Ahluvalia, T. and Zule, W. (2003). Development and validation of a brief screening version of the Childhood Trauma Questionnaire. Child abuse & neglect, 27(2): 169-190.
Calvete, E. (2014). Emotional abuse as a predictor of early maladaptive schemas in adolescents: Contributions to the development of depressive and social anxiety symptoms. Child abuse & neglect, 38(4): 735-746.
Daneshmandi, S., Izadikhah, Z., Kazemi, H. and Mehrabi, H. (2014). The effectiveness of emotional schema therapy on emotional schemas of female victims of child abuse and neglect. Journal of Shahid Sadoughi University of Medical Sciences, 22(5):1481-1494. (Text in Persian).
Fakunmoju S.B., Funmi, O. and Bammeke. (2015). Anxiety disorders and depression among high school adolescents and youths in Nigeria: Understanding differential effects of physical abuse at home and school. Journal of Adolescence, 42(5): 1-10.
Farokhzadian, A.A., Rezaii, F. and Sadeghi, M. (Under press). Mediating role of emotional schemas in the relationship between childhood traumas and generalized anxiety disorder. Clinical Psychology & Personality. (Text in Persian).
Hofmann S.G, Alpers G.W. and Pauli P. (2009). Phenomenology of panic and phobic disorders. In: Antony M.M, Stein M.B (eds) Oxford handbook of anxiety and related disorders. Oxford University Press, New York, pp. 34–46.
Hosseini, G.F., Mohammadi, K.P., Pourshahbaz, A. and Dolatshahi B. (2013). The effectiveness of group metacognitive therapy on metacognitive beliefs, worry and worry domains in patients with Generalized Anxiety Disorder. Journal of Clinical Psychology, 5(1): 11-20. (Text in Persian)
Khaleghi, M., Mohammadkhani, S. and Hasani, J. (2016). Effectiveness of Emotional Schema Therapy in Reduction of Worry and Anxiety's Signs and Symptoms in Patients with Generalized Anxiety Disorder: Single-Subject Design. Journal of Clinical Psychology, 8(2): 43-55. doi: 10.22075/jcp.2017.2235. (Text in Persian)
Leahy R.L., Tirch. D. and Napolitano LA. (2011). Emotion regulation in psychotherapy. New York: The Guilford Press.
Leahy, R. L. (2002). A model of emotional schemas. Cognitive and behavioral practice, 9(3): 177-190.
Leahy, R. L. (2007). Emotional schemas and resistance to change in anxiety disorders. Cognitive and Behavioral practice, 14(1): 36-45.
Naeinian, M.R., Shairi, M., Sharifi, M. and Hadian. M. (2011). To study reliability and validity for a brief measure for assessing Generalized Anxiety Disorder (GAD-7). Clinical Psychology & Personality. 2 (4): 41-50(Text in Persian).
Newman, M. G., Zuellig, A. R., Kachin, K. E., Constantino, M. J., Przeworski, A., Erickson, T. and Cashman-McGrath, L. (2002). Preliminary reliability and validity of the Generalized Anxiety Disorder Questionnaire-IV: A revised self-report diagnostic measure of generalized anxiety disorder. Behavior Therapy, 33(2): 215-233.
Pournamdarian. S., Birashk. B. and Asgharnejad Farid A. (2012). The clarification of contribution of metacognitive beliefs in explaining the symptoms of depression, anxiety, and stress in nurses. Journal of knowledge and Research in Applied Psychology. 13(3):86-94. (Text in Persian).
Raparia, E., Coplan, J. D., Abdallah, C. G., Hof, P. R., Mao, X., Mathew, S. J. and Shungu, D. C. (2016). Impact of childhood emotional abuse on neocortical neurometabolites and complex emotional processing in patients with generalized anxiety disorder. Journal of affective disorders, 190(7): 414-423.
Ruscio, A. M. and Borkovec, T. D. (2004). Experience and appraisal of worry among high worriers with and without generalized anxiety disorder. Behaviour research and therapy, 42(12): 1469-1482.
Salmani, B., Hasani, J., Mohammad-Khani, S. and Karami, GR. (2014). The efficacy of metacognitive therapy on metacognitive beliefs, meta-worry and the signs and symptoms of patients with generalized anxiety disorder. Feyz: (Journal of Kashan University of Medical Sciences).18(5):428-39. (Text in Persian).
Sardarzadeh, S., Ali beige, N. and Ebrahimi, S. (2014). Evaluation of Emotional Schemas in Individuals with Anxiety Disorders. Journal of Social Issues & Humanities, 2(4): 25-29.
Shafie sang atash, S., Rafieinia, P. and Najafi M. (2013). The Efficacy of metacognitive therapy on anxiety and metacognitive components in individuals with generalized anxiety Disorder. Journal of Clinical Psychology. 4(4): 20-31. doi: 10.22075/jcp.2017.2104. (Text in Persian).
Spitzer, R. L., Kroenke, K., Williams, J. B. and Löwe, B. (2006). A brief measure for assessing generalized anxiety disorder: the GAD-7. Archives of internal medicine, 166(10): 1092-1097.
Wells A. (2011). Metacognitive Therapy for Anxiety and Depression. New York: Guilford. Translator: Mohamadkhani Sh. Tehran: vara danesh. (Text in Persian)
Wells, A. (2013). Cognitive therapy of anxiety disorders: A practice manual and conceptual guide. John Wiley & Sons.
Wright, M. O. D., Crawford, E. and Del Castillo, D. (2009). Childhood emotional maltreatment and later psychological distress among college students: The mediating role of maladaptive schemas. Child abuse & neglect, 33(1): 59-68.