• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مطالعات روانشناختی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1396)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 12 (1395)
دوره دوره 11 (1394)
دوره دوره 10 (1393)
دوره دوره 9 (1392)
دوره دوره 8 (1391)
دوره دوره 7 (1390)
دوره دوره 6 (1389)
دوره دوره 5 (1388)
دوره دوره 4 (1387)
دوره دوره 3 (1386)
دوره دوره 2 (1385)
دوره دوره 1 (1384)
راجی, نرگس, خلعتبری, جواد. (1396). اثربخشی آموزش روش مقابله با استرس بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع دبیرستان. مطالعات روانشناختی, 13(1), 119-134. doi: 10.22051/psy.2017.8936.1110
نرگس راجی; جواد خلعتبری. "اثربخشی آموزش روش مقابله با استرس بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع دبیرستان". مطالعات روانشناختی, 13, 1, 1396, 119-134. doi: 10.22051/psy.2017.8936.1110
راجی, نرگس, خلعتبری, جواد. (1396). 'اثربخشی آموزش روش مقابله با استرس بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع دبیرستان', مطالعات روانشناختی, 13(1), pp. 119-134. doi: 10.22051/psy.2017.8936.1110
راجی, نرگس, خلعتبری, جواد. اثربخشی آموزش روش مقابله با استرس بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع دبیرستان. مطالعات روانشناختی, 1396; 13(1): 119-134. doi: 10.22051/psy.2017.8936.1110

اثربخشی آموزش روش مقابله با استرس بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع دبیرستان

مقاله 7، دوره 13، شماره 1 - شماره پیاپی 46، بهار 1396، صفحه 119-134  XML اصل مقاله (338 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/psy.2017.8936.1110
نویسندگان
نرگس راجی1؛ جواد خلعتبری 2
1قزوین-خ دانشگاه-کوچه ی پست-پ 10
2دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش روش مقابله با استرس بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع دبیرستان شهر قزوین بوده است. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود. از میان کلیه ی دانش آموزان مقطع دبیرستان دخترانه ی سعادت شهر قزوین در سال 1393، 220 نفر به روش خوشه ای ساده انتخاب شده و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی پرخاشگری باس و پری استفاده و در تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. همچنین مداخله ی آزمایشی (آموزش مهارت های مقابله با استرس مک نامارا) بر روی گروه آزمایش، طی 8 جلسه 90 دقیقه ای اعمال گردید. یافته ها حاکی از آن است که بین میانگین گروه آزمایشی و گروه کنترل در تمام زیرمقیاس های پرخاشگری تفاوت معناداری وجود دارد. با توجه به این یافته ها نتیجه گیری میشود بمنظور کاهش مشکلات ناشی از پرخاشگری، لزوم فراهم آوردن شرایط مناسب برای دانش آموزان و همچنین در دسترس قرار دادن این گونه آموزش ها احساس می شود.
کلیدواژه‌ها
آموزش روش مقابله با استرس؛ پرخاشگری؛ استرس؛ دانش آموز
موضوعات
مداخلات روان درمانی
عنوان مقاله [English]
The Effectiveness of training to cope with stress on Aggression in high school students
نویسندگان [English]
Narges Raji1؛ Masoud Fazilat-Pour2
1کارشناس ارشد روانشناسی عمومی
چکیده [English]
Present research was conducted to determine the effectiveness of training to cope with stress on aggression in high school students in Qazvin. The research method was Quasi-Experimental. research statistical population was all girls students in Saadat high school of Qazvin in 2014 with 420 students ones selected in simple cluster method and randomly divided into two groups: experimental and control group. The tool used in this research was the Aggression Questionnaire Boss and Perry. The experimental intervention (McNamara`s stress coping skills training) were taught to the experimental group for 8 sessions, each lasting 90 minutes. The result of the covariance analysis showed that there were significant diffrences between the mean score of experimental group and control group in all aggression components. with regard to the training methods of coping with stress were effective on all components of aggression, to raise student function and to reduce problems caused by aggression, the need to provide appropriate condition for students as well as the availability of such training is felt.
کلیدواژه‌ها [English]
Coping with stress, Agression, stress, Student
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 342
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 383
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

اختیار غیرتجاری -غیر اشتقاقی Cc-By-NC-ND

این مجوز محدود کننده ترین مجوز در میان شش مجوز اصلی می باشد که صرفا به دیگران اجازه فروگذاری وبه اشتراک گذاشتن اثر را می دهد تا زمانیکه هیچ گونه تغییر اثر و استفاده تجاری از آن صورت نگیرد .

Journal Management System. Designed by sinaweb.