محمدزاده, جهانشا, عریضی, حمیدرضا, عریضی, حمیدرضا. (1348). مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها. مطالعات روانشناختی, 4(2), 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624
جهانشا محمدزاده; حمیدرضا عریضی; حمیدرضا عریضی. "مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها". مطالعات روانشناختی, 4, 2, 1348, 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624
محمدزاده, جهانشا, عریضی, حمیدرضا, عریضی, حمیدرضا. (1348). 'مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها', مطالعات روانشناختی, 4(2), pp. 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624
محمدزاده, جهانشا, عریضی, حمیدرضا, عریضی, حمیدرضا. مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها. مطالعات روانشناختی, 1348; 4(2): 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624
مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها
پژوهش حاضر به منظور مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای شناختی، معنایی- نمادی آزمون میکر در دانشآموزان پایههای سوم تا پنجم ابتدایی انجام شد. نمونه پژوهش 292 دانشآموز دختر و پسر را شامل بود. آزمون ساختار هوش میکر 5 خرده آزمون، معنایی- نمادی است که بر اساس الگوی چند عاملی و شناخته شده هوش گیلفورد (1959) ساخته شده است. یافتههای مرتبط با تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که تفاوت معنیداری میان پسران و دختران در خرده آزمونهای میکر وجود دارد (001/0P
The Comparison of boys and girls performance in Meeker's Cognitive, symbolic- semantic subscales and the validation of these Subscales in 3d to 5th grade elementary school students
The present research was conducted to compare the boys and girl's performance in Meeker's Structure of Intellect subscales and the validation of these subscales in 3d to 5th grade elementary school students. The sample was consist of 292 boys and girls students. Meeker Structure of Intellect Test have five symbolic-semantic subscales that are based on the widely recognized, Multifactor model of intelligence developed by Guilford (1959). Results of multivariate analysis of variance showed that there is a significant difference in Meeker's Subscales between girls and boys (P
کلیدواژهها [English]
Meeker's Structure of Intellect Test, Concurrent validity with teacher rating. Meeker's Symbolic, Semantic subscales, Guilford’s intelligence cubic diagram, Boys and girls performance in Meeker's Test