• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اعضای مشورتی هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مطالعات روانشناختی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1396)
دوره دوره 12 (1395)
دوره دوره 11 (1394)
دوره دوره 10 (1393)
دوره دوره 9 (1392)
دوره دوره 8 (1391)
دوره دوره 7 (1390)
دوره دوره 6 (1389)
دوره دوره 5 (1388)
دوره دوره 4 (1387)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 3 (1386)
دوره دوره 2 (1385)
دوره دوره 1 (1384)
محمدزاده, جهانشا, عریضی, حمیدرضا, عریضی, حمیدرضا. (1348). مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها. مطالعات روانشناختی, 4(2), 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624
جهانشا محمدزاده; حمیدرضا عریضی; حمیدرضا عریضی. "مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها". مطالعات روانشناختی, 4, 2, 1348, 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624
محمدزاده, جهانشا, عریضی, حمیدرضا, عریضی, حمیدرضا. (1348). 'مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها', مطالعات روانشناختی, 4(2), pp. 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624
محمدزاده, جهانشا, عریضی, حمیدرضا, عریضی, حمیدرضا. مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها. مطالعات روانشناختی, 1348; 4(2): 9-26. doi: 10.22051/psy.1970.1624

مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای ساختار هوش میکر و اعتباریابی این مجموعه آزمونها

مقاله 1، دوره 4، شماره 2، تابستان 1387، صفحه 9-26  XML اصل مقاله (178 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22051/psy.1970.1624
نویسندگان
جهانشا محمدزاده ؛ حمیدرضا عریضی؛ حمیدرضا عریضی
چکیده
پژوهش حاضر به منظور مقایسه عملکرد دختران و پسران در خرده آزمونهای شناختی، معنایی- نمادی آزمون میکر در دانش‌آموزان پایه‌های سوم تا پنجم ابتدایی انجام شد. نمونه پژوهش 292 دانش‌آموز دختر و پسر را شامل بود. آزمون ساختار هوش میکر 5 خرده آزمون، ‌معنایی- نمادی است که بر اساس الگوی چند عاملی و شناخته شده هوش گیلفورد (1959) ساخته شده است. یافته‌های مرتبط با تحلیل واریانس چند متغیری نشان داد که تفاوت معنی‌داری میان پسران و دختران در خرده آزمونهای میکر وجود دارد (001/0P
کلیدواژه‌ها
آزمون ساختار هوش میکر؛ خرده آزمونهای شناختی؛ معنایی؛ نمادی میکر؛ الگوی هوش مکعبی گیلفورد؛ عملکرد دختران و پسران در آزمون میکر
عنوان مقاله [English]
The Comparison of boys and girls performance in Meeker's Cognitive, symbolic- semantic subscales and the validation of these Subscales in 3d to 5th grade elementary school students
نویسندگان [English]
Jahansha Mohammadzadeh؛ Hamidreza Oreizy؛ Hamidreza Oreizy
چکیده [English]
The present research was conducted to compare the boys and girl's performance in Meeker's Structure of Intellect subscales and the validation of these subscales in 3d to 5th grade elementary school students. The sample was consist of 292 boys and girls students. Meeker Structure of Intellect Test have five symbolic-semantic subscales that are based on the widely recognized, Multifactor model of intelligence developed by Guilford (1959). Results of multivariate analysis of variance showed that there is a significant difference in Meeker's Subscales between girls and boys (P
کلیدواژه‌ها [English]
Meeker's Structure of Intellect Test, Concurrent validity with teacher rating. Meeker's Symbolic, Semantic subscales, Guilford’s intelligence cubic diagram, Boys and girls performance in Meeker's Test
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,183
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 446
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

اختیار غیرتجاری -غیر اشتقاقی Cc-By-NC-ND

این مجوز محدود کننده ترین مجوز در میان شش مجوز اصلی می باشد که صرفا به دیگران اجازه فروگذاری وبه اشتراک گذاشتن اثر را می دهد تا زمانیکه هیچ گونه تغییر اثر و استفاده تجاری از آن صورت نگیرد .

Journal Management System. Designed by sinaweb.